donderdag 3 mei 2018

Ik las: 'Moord om de hoek', geschreven door Vera Stupenea



Moord om de hoek

Boekgegevens
Titel: Moord om de hoek
Auteur: Vera Stupenea
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 160 pagina's
Uitgever: Scelta Publishing, november 2017
ISBN: 978 94 91884 67 2
NUR: 332

Een gemoedelijk provinciestadje is in rep en roer wanneer de zestienjarige Sophie zelfmoord pleegt en zij via een briefje haar lerares Jonna de schuld geeft van haar wanhoopsdaad.

Maar wanneer ook de buurvrouw van Sophie levenloos wordt gevonden, twijfelt rechercheur Pieter Gravemaker aan de zelfmoord van Sophie. Hij gaat op zoek naar de waarheid en ondervraagt de aantrekkelijke Jonna. Al snel bloeit er iets tussen de rechercheur en de verdachte. Maar wanneer Jonna’s zoontje wordt ontvoerd, lopen de spanningen hoog op.

Vera Stupenea heeft een eenvoudige schrijfstijl, waarmee ze door de afwisseling die ze aanbrengt in de besproken onderwerpen, toch weet te boeien.
De personages worden duidelijk beschreven en de meeste zijn ook geloofwaardig. Het enige personage waar ik mijn vraagtekens bij heb gezet is Jonna. Het ene moment wordt ze neergezet als de volwassene die ze is, het volgende moment reageert Jonna als een kind of  jongvolwassene. Wellicht is dat een onderdeel van Jonna, maar dat kwam niet helemaal duidelijk naar voren.

In Moord om de hoek werd ik meegenomen in een spannend verhaal en kon niet anders dan het boek in één ruk uitlezen.
Het is een knap debuut en ik kijk zeker uit naar een volgende thriller van deze auteur.



De auteur:
(foto: Linkedin)
Vera Stupenea heeft meer dan dertig gepubliceerde, educatieve boeken op haar naam staan. Met Moord om de hoek maakt ze haar debuut als fictie-auteur. Vera is geboren in Siberië (Rusland), groeide op in Moldavië en kwam op haar 23ste naar Nederland.
Lees meer over Vera op haar website.

Moord om de hoek koopt u bij uw lokale boekhandel of bij

Met dank aan Scelta Publishing voor het toezenden van een leesexemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.