maandag 21 mei 2018

Mijn MAANDAG-WINACTIE ---nu gesloten---



MAANDAG – WINACTIE

Vandaag start de winactie voor een gebonden exemplaar van Mannen leggen me altijd alles uit,  geschreven door Rebecca Solnit.
Met dank aan Superwomen inc. voor het mogelijk maken van deze winactie.

Over het boek:
De Nederlandse lezer heeft gek genoeg nog amper kennisgemaakt met het over de hele wereld al jaren geruchtmakende werk van Rebecca Solnit. Deze Amerikaanse schrijfster, historicus en activiste maakt in Mannen leggen me altijd alles uit op haar geheel eigen manier duidelijk hoe onze Westerse samenleving nog altijd is doortrokken van ongelijkheid tussen de seksen.
In het titelessay introduceert Rebecca Solnit het fenomeen dat inmiddels bekend staat als ‘mansplaining’. Waarom gaan mannen er (ten onrechte) van uit dat ze alles weten, en waarom denken ze (ook ten onrechte) dat vrouwen deze kennis ontberen? En, minstens zo erg, waarom laten vrouwen zich gewillig de mond snoeren?
Marja Pruis voorziet deze essays van een verhelderend voorwoord waarin ze de Nederlandse lezer kennis laat maken met het fenomeen Solnit.

Quotes
‘Verhelderend, geruststellend en nog grappig ook. Mijn boek van het jaar.’
 – Lena Dunham

 ‘Solnit is idealistisch op de enige geloofwaardige manier: woedend op de werkelijkheid zonder blind te zijn voor de complexiteit.’ – De Groene Amsterdammer

‘Rebecca Solnit ziet her en der treurige patronen, of het nu gaat over vrouwenonderdrukking of het beleid van Trump. Ze zijn zo hemeltergend dat ze strijdvaardig maken.’ – De Groene Amsterdammer

‘Door het onbenoemde fenomeen van mansplaining bloot te leggen, heeft Solnit zeker haar feministische steentje bijgedragen.’ – Opzij

‘Scherpzinnige, eigentijdse reflecties over de ongelijkheid tussen mannen en vrouwen.’ – The New York Times
(bron info: Uitgeverij Podium)

De auteur:
(foto: auteurspagina Uitgeverij Podium)

Historicus, schrijver en activist Rebecca Solnit (1961) is een van de belangrijkste denkers van dit moment op het gebied van milieu, kunst en politiek. Haar boeken en essays wonnen talloze prijzen en worden over de hele wereld vertaald. Ze woont in San Francisco.



Meedoen gaat als volgt:
1) Like, als je dat nog niet gedaan hebt de boekenpagina op Facebook Mieke's blog: 'Graag gelezen', like het bericht op Facebook en laat daar bovendien een reactie achter zodat ik weet dat je mee doet.
2) Deze actie is alleen bestemd voor adressen in Nederland en Belgiƫ.
3) Indien geen naam wordt vermeld, doe je niet mee. (Anoniem is geen naam)

Deze actie start vandaag 21 mei en sluit op zondag 27 mei om 23.59 uur. Dinsdag 29 mei maak ik de naam van de winnaar hier bekend.
Indien deze winnaar 2 juni niet gereageerd heeft, wordt een nieuwe winnaar gekozen.

Als je deze actie openbaar deelt en me laat weten waar je gedeeld hebt, komt er automatisch een extra lootje met je naam in de pot.

Veel succes voor iedereen.

Warme groet,
Mieke Schepens

1 opmerking:

  1. Ik waag graag een kansje voor Mannen leggen me altijd alles uit. Ik volg je via Facebook (Mooie Rooie) en heb daar op je bericht gereageerd, geliked en gedeeld.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.