woensdag 16 mei 2018

In de brievenbus: 'Reisverslag van een kat', geschreven door Hiro Arikawa



Reisverslag van een kat

Boekgegevens
Titel: Reisverslag van een kat 
Auteur: Hiro Arikawa
Genre: roman
Uitgave: gebonden, 
Uitgever: Ambo|Anthos uitgevers, april 2018
ISBN: 978 90 26341 28 1
ISBN: 978 90 26341 29 8 (e-book)
Vertaald uit het Japans door Sander Schoen
Illustraties binnenwerk © Yoko Nagamiya

Afgelopen week ontving ik deze roman van Ambo|Anthos uitgevers met het verzoek het boek te lezen en te recenseren.
Onderstaande woorden las ik op de cover en ik was verkocht!

‘Iedereen die ooit schaamteloos veel van een huisdier hield zal deze roman verslinden’ – The Guardian

Mijn recensie volgt zo spoedig mogelijk op mijn blog. 
Wordt vervolgd…

Over Reisverslag van een kat

Een betoverend verhaal over een man 
en zijn kat op reis door Japan.

Nana de kat maakt een roadtrip. Hij weet niet waar hij naartoe gaat en waarom hij en zijn baasje Satoru de reis maken. Maar het betekent wel dat hij voorin naast Satoru mag zitten in een zilverkleurig busje. 
Samen doorkruisen ze Japan en logeren ze bij oude vrienden. 
Ze komen bij een norse boer die in katten slechts rattenvangers ziet; 
bij een hartelijk echtpaar met een bed en breakfast waar huisdieren welkom zijn; bij een treurige man die net verlaten is door zijn vrouw. 
Maar waarom zijn ze op reis? En waarom is iedereen zo geïnteresseerd in Nana? 
Wanneer Nana erachter komt, breekt zijn kleine hartje en hij zet alles op alles om het avontuur niet te laten eindigen. 

'Reisverslag van een kat' is een ode aan het leven, aan vriendschap en 
aan de kleine dingen die de grootste vreugde geven.

Soms moet je ver reizen om dat wat vlakbij is te leren waarderen.

‘Een sprankelende roman over trouw en vriendschap.’
– John Boyne, schrijver van De jongen in de gestreepte pyjama.
(bron: achterflap)


De auteur:
(foto: Ambo|Anthos)

Hiro Arikawa (1972) is een bestsellerschrijver uit Tokio, bekend van de reeks Library Wars. Reisverslag van een kat betekende haar internationale doorbraak en zal in vele landen verschijnen. Momenteel word deze roman ook verfilmd.

Reisverslag van een kat koopt u bij uw lokale boekhandel of bij

Met dank aan Ambo|Anthos uitgevers voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.