dinsdag 28 oktober 2014

Ik las: 'De geheime sleutel' van A.M. Dean ~ De jacht op een eeuwenoud geheim in een race tegen de klok



De geheime sleutel
De jacht op een eeuwenoud geheim in een race tegen de klok

De geheime sleutel is een thriller vol complotten, samenzweringen en geheimen. Een must voor de liefhebbers van De Da Vinci code en Inferno.

Professor Emily Wess probeert te achterhalen wie haar neef vermoord heeft. Tijdens haar onderzoek komt ze een gevaarlijke sekte op het spoor. Deze sekte doet er alles aan om een verloren gewaande sleutel in handen te krijgen waarmee de geheimen van de Nag Hammadi-geschriften ontraadseld kunnen worden. In een race tegen de klok reist Emily naar Egypte om te voorkomen dat deze sleutel in verkeerde handen valt. De tijd dringt want de veiligheid van miljoenen mensen staat op het spel.

Ik las het papieren boek en dit is mijn mening:

Een prachtige cover die je meteen meeneemt naar Egypte. Naar het jaar 374 waarin het verhaal met de proloog ook begint.

Het leest enorm lekker, mede door de 128 korte hoofdstukken.
Het boek bestaat uit eerder genoemde proloog die de lezers een beetje laat proeven van hetgeen waarmee we te maken gaan krijgen in dit boek.
Verder bestaat het boek uit 4 delen. Elk deel beschrijft één dag, zondag1 t/m woensdag 4 juli (Indepence Day), hierin worden we meegenomen door de tijd en over de hele wereld. Mooi detail vond ik dat elk deel begint in het heden en eindigt in het verleden. Je reist de hele wereld door met Emily en de andere personages, van London, via Chicao, Córdoba, Terrasini, Al Bukarmal, Parijs naar Monteleguardia in 1755-56 en het oude Egypte in 373.
Het boek heeft verder een epiloog waarin een en ander afgesloten kan worden door Emily. Ze is er klaar mee en heeft afscheid genomen.
Achterin het boek staan opmerkingen van de auteur. Dat is een verhaal op zich. Ik ben me daar in gaan verdiepen en nog wat op gaan zoeken op Google. Zo ontzettend interessant is dat!
De wisselende tijdlijnen en verhaallijnen waren heel goed te volgen, er staat duidelijk boven elk hoofdstuk waar we ons bevinden en in welk tijdperk indien dat in het verleden is. Knap gedaan, dat vergemakkelijkt het lezen.

Emily en haar man Michael (die niet meteen in het verhaal aanwezig is) beleven een heerlijk avontuur, waarin je kunt lezen hoe gedreven mensen kunnen zijn als ze écht ergens in geloven, wat ze bereid zijn om te doen ongeacht hun eigen welzijn.
Ook het infiltreren in de regering, de kerk en overheidsdiensten komt aan de orde. Een prachtig verhaal!

Ik heb echt genoten van dit boek van A.M. Dean. Eerder had ik niets van deze auteur gelezen, maar het is zonder meer een aanrader. Een volgend boek met Emily in de hoofdrol zou ik ook graag lezen.

Ik wil dit boek waarderen met 4/5 sterren ****

Over de auteur:

A.M. Dean is het pseudoniem van een Britse professor in de Godsgeleerdheid en Vroege Kerkgeschiedenis. Inmiddels woont hij in San Francisco. Daarnaast is hij priester in de Russisch Orthodoxe Kerk.
Eerder schreef hij De verborgen bibliotheek

Koop dit boek via uw lokale boekhandel of via:

Boekgegevens:

Auteur: A.M. Dean
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 384 pagina's
Uitgever: De Fontein, oktober 2014
ISBN: 978 90 26132 73 5
Ook als Ebook verkrijgbaar

4 opmerkingen:

  1. Dit klinkt als een boek dat ik wil lezen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het ook, Connie. Ik zou ook nog graag 'De verborgen bibliotheek' van hem willen lezen. Ik zet die in ieder geval op mijn lijst(je). Dank je voor je reactie Connie.

      Verwijderen
  2. Interessant....op mijn 'nog te wensen' lijst gezet.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.