vrijdag 3 oktober 2014

Ik las: 'In het niets verdwenen' van A.J. Cross. ****



In het niets verdwenen

Een thriller voor fans van Patricia Cornwell en Kathy Reichs.

Dr. Kate Hanson is forensisch psycholoog en werkt bij het coldcaseteam van de plaatselijke politie. Als het skelet van de al vijf jaar vermiste tiener Molly ontdekt wordt, krijgen Kate en haar collega's de zaak onder hun hoede. Hoe dieper ze op de zaak ingaan, hoe gruwelijker de aanwijzingen worden.
De vondst van een tweede skelet overtuigt Kate ervan dat het hier om een moordenaar gaat die niet zal stoppen tot hij opgepakt wordt. Kan Kate de moordenaar op tijd vinden om te voorkomen dat hij een volgend slachtoffer maakt?

Mijn mening:

Terwijl je leest lijkt het alsof je naar een film kijkt. Een heel spannende film!
De keuze voor de titel wordt tijdens het lezen als snel duidelijk.
Het verhaal is heel onderhoudend en de manier van denken van Kate is goed te volgen omdat het goed gefundamenteerde meningen zijn. Tijdens het lezen leer je meer over deze forensisch psycholoog Kate, haar gezin en haar werkomgeving.
Het is een boek van formaat, 432 pagina's, maar onderverdeeld in prettige hoofdstukken, niet te lang en daardoor goed te lezen.

Het beroep van de auteur, een forensisch psycholoog is een waarmerk voor geloofwaardigheid.
Daardoor leest het verhaal ook zo fijn vermoed ik. De manier van denken van de hoofdpersoon wordt als vanzelfsprekend neergezet. Het voelt daarom heel natuurlijk, niet gekunsteld.
Wat ik jammer vond is dat er hier en daar wel heel lang en uitgebreid ingegaan werd op bepaalde beschrijvingen van personen en de manier van werken waardoor het wat minder spannend werd op die passages.
Een pluspunt is dat er niet veel vragen zijn die niet beantwoord worden, dat vind ikzelf altijd prettig. Ik wil wel graag meer over haar verleden weten en over wat er precies met haar gebeurd is.

En dan is er nóg een ding waar ik wat meer over wil weten. Dat is: wat gebeurt er verder tussen Joe en Kate? Wordt dat nog iets tussen die twee of 'we zijn gewoon vrienden'?
Ontzettend knap, zo'n debuut!
Ik hoop op een vervolg van de belevenissen van Dr. Kate Hanson.


Ik waardeer dit boek met 4/5 sterren ****

Over de auteur:
A.J. Cross is het pseudoniem van een forensisch psychologe, dus zij weet als geen ander wat haar personages tegenkomen in hun dagelijks werk. In het niets verdwenen is haar debuut.


Koop dit boek via je lokale boekhandel of via:
Bol.com


Boekgegevens:
Auteur: A.J. Cross
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 432 pagina's
Uitgever: De Fontein, september 2014
ISBN: 978 90 2612 992 6
Oorspronkelijke titel: Gone in Seconds

Ook als Ebook verkrijgbaar



4 opmerkingen:

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.