woensdag 22 oktober 2014

Ik las en kookte uit 'Curry's, 200 recepten uit de hele wereld' van Atul Kochhar

In het voorwoord draagt Atul Kochhar (met 1 Michelin-ster bekroond) dit boek op aan zijn moeder. Een voorwoord dat eindigt met de woorden: 'Dank je dat je er bent wanneer ik je het meest nodig heb. Mam ik hou van je!' Bij deze woorden smelt je toch, nietwaar?

Hij schrijft in de inleiding heel gepassioneerd over het waarom van de verschillende bereidingswijzen bij de verschillende soorten curry's terwijl het toch allemaal curry's zijn. Ook de verklaring van de naam 'curry' wordt besproken in dit boek. Dit kookboek laat de liefde zien van de auteur zien voor curry's uit de hele wereld. Door dit boek kunnen wij met Atul Kochhar meegenieten.
De inhoud bestaat uit de eerder genoemde inleiding. Mooi om te lezen. Hij neemt je daarin werkelijk mee op reis van Afrika tot India, van de Cariben tot Cambodja en van Singapore tot Engeland. Goede tips over het gebruik van specerijen en over het hoe en waarom van de gebruikte specerijenmengels die hij bedacht heeft.
Lees verder op Hebban.nl- culinair.

We hebben heerlijk gegeten, die dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.