donderdag 5 februari 2015

Ik las: 'Overspringende vonken' van Andra Groenhof


Overspringende vonken
Auteur: Andra Groenhof
Genre: romanUitgave: hardcover, 215 blz.

Uitgever: Zomer & Keuning VCL-serie, 2013
ISBN: 978 90 59779 11 2
NUR 344 (Streek- en familieromans)

Ook als Ebook verkrijgbaar

Beschrijving:

De eenentwintigjarige Rianne van Heemskerk is opgegroeid in een gezin met betrekkelijk weinig ouderliefde. Als ze ongewild zwanger raakt en besluit het kindje te houden, moet ze van haar ouders onmiddellijk het huis uit. Zo komt ze in contact met Marion Houtsma, die al heel lang weduwe is en haar liefdevol opvangt. De band tussen de twee wordt al snel hechter en doet beiden goed. Het tekort aan liefde dat Rianne in haar jeugd heeft ervaren, wordt door Marion ruimschoots vergoed. Toch maakt Rianne zich zorgen over haar toekomst. Zal ze zelf haar kindje kunnen grootbrengen? Hoe zal ze een baan vinden? Dan krijgt de loop van de dingen een onverwachte wending.



Ik las het papieren boek en dit is mijn leesbeleving:



Een roman, zo lieflijk als deze lees ik ze niet vaak.
Ik ben wellicht niet het goede publiek voor dit soort boeken, want voor mij was het allemaal wat te zoetjes en ook wat kinderlijk. Niet helemaal van deze tijd, zo leek het wel. Het had wat van een sprookje over zich.


Maar ik kwam ook uitspraken tegen waar ik het helemaal mee eens kan zijn, zoals

Wie zichzelf overwint, is sterker dan wie een stad inneemt.

Het is een roman geschreven door een auteur die een ander beeld van de werkelijkheid heeft dan ikzelf heb, maar het is wel een roman die hoop geeft als je daar gevoelig voor bent.

Heel leuk vond ik om op het laatst de Overspringende vonken mee te mogen maken. Een bijzonder moment!



Ik waardeer dit boek met 2,5/5 sterren.



Verkrijgbaar via de lokale boekhandel of via




Over Andra Groenhof heb ik niet meer informatie kunnen vinden dan dat ze in 2012 in de VCL-serie een roman schreef met de titel Als je leven je lief is.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.