zaterdag 3 september 2016

'Het Driedaagse Mysterie', geschreven door Joanna Xenzova



Het Driedaagse Mysterie

Als Alex Wolters, een ambitieuze uitvinder, zich naar de belangrijkste vergadering van zijn leven haast, wordt hij achtervolgd door een bijzondere persoon. Er volgt een verrassing die zijn plannen helemaal verstoort en mogelijk vele levens in gevaar brengt. Welke keuze moet hij maken: doorgaan met de grootste uitvinding van zijn leven, alles opgeven en wegrennen, .....? Het lijkt allemaal erg abnormaal en bizar. 

Wat is nu de waarheid en wie kan hij nog vertrouwen? Op dezelfde dag voltrekt zich tevens een mysterieus raadsel in hartje Amsterdam, betreffende een jonge dame die verwikkeld is in haar eigen zoektocht. Hebben die twee gebeurtenissen iets met elkaar te maken? Lukt het Alex het ogenschijnlijk bovennatuurlijke raadsel op te lossen? Hij heeft niet veel tijd.

Mijn mening:
Een mysterieus verhaal dat geschreven is door iemand met heel weinig schrijfervaring, zo lijkt het. Toch maakt dat het leesplezier niet veel minder.
De verschillende verhaallijnen en korte hoofdstukken zorgen er voor dat je  in een mum van tijd door deze drie dagen heen bent en verbluft achterblijft. Wat een fantasie!
Het boek bestaat uit 5 delen; De ontmoeting, Dag 1, Dag 2, Dag 3 en De ontknoping. 

Dit boek kan ik niet goed in een hokje (genre) plaatsen, het is voor mij meer fantasy of SF dan een thriller. Ik ben zeker benieuwd naar een volgend verhaal van deze auteur; gewoon om te zien of er iets veranderd is in de manier van schrijven.

De auteur:
Over Joanna Xenzova heb ik geen informatie kunnen vinden.

Koop Het Driedaagse Mysterie via uw lokale boekhandel of via:

Boekgegevens:
Titel: Het Driedaagse Mysterie
Auteur: Joanna Xenzova
Genre: spannende boeken algemeen
Uitgave: paperback, 148 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Aspekt BV, augustus 2015
ISBN: 978 94 61536 85 3
NUR: 330

Met dank aan Uitgeverij Aspekt voor het recensie-exemplaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.