dinsdag 14 juni 2022

Ik las: 'Gebroken Zandloper' geschreven door Joseph Roelands

 


Gebroken Zandloper

Als haar grootvader haar op pad stuurt, is de 32-jarige Juliette een toonbeeld van degelijkheid. 
Maar al vanaf dag één, blijkt deze geheimzinnige opdracht van opa, net zo van belang voor haar zelf te zijn, als voor hem. 

Waardoor het een mysterieuze ontdekkingsreis wordt, op het raakvlak tussen de fysieke – en spirituele werkelijkheid van een goddelijke oerkracht. 
Werelden die, vanaf dat moment, meer en meer met elkaar verstrengeld raken door vriendschap, vrouwelijke intimiteit en erotiek.



Het verhaal wordt verteld uit het perspectief van Juliette Starr. Ze is 32 jaar, nog vrijgezel, werkt op het bedrijf van haar opa en lijkt het toonbeeld van degelijkheid. 
Juliette vertrekt op verzoek van haar opa naar Rome; het gaat om iets persoonlijks en hij vertelt er eigenlijk verder niets over. Het enige dat ze weet is dat ze een afspraak heeft met een zekere professor Berini.
Maar Juliette vertrouwt hem en vertrekt naar Rome. Ze hoeft drie maanden lang niet op kantoor te zijn, heeft hij laten weten. Wat een buitenkansje…

Maar zodra ze in Rome aankomt is van de degelijkheid niets meer te vinden; ze is een totaal andere vrouw dan ze zelf gedacht had en dat verrast haar enorm. Ze maakt kennis met de jongere Luna en deze gebeurtenis heeft een grote invloed op haar.

“Opnieuw kleurt Luna rood, maar dit keer hoeft ze niets uit te leggen. Ik begrijp wat haar moeder hiermee wilde zeggen. Hier zit ik dan, nog geen twaalf uur in Italië, hand in hand in de mooiste ogen te kijken.
Wat gebeurt er toch allemaal met me?”

Bovendien leert ze een echte prins kennen: ‘Principe Lucio Borghese’. Behalve dat deze reis voor Juliette boordevol mysterie zit, weet ze nu ook niets meer zeker wat haarzelf betreft. Opeens krijgt ze op de meest rare momenten mysterieuze erotisch getinte dromen waar ze zelf een grote rol in speelt.
Deze dromen zijn in cursief gedrukt en zijn een verhaal op zichzelf, totdat… maar dat moet je zelf ontdekken.

“When in Rome, do as the Romans do”. Dit is de optelsom van de titel van de eerste twee hoofdstukken maar het is hier heel toepasselijk. Zelf heb ik kunnen genieten van alle locaties in Rome die beschreven worden door de auteur; het leek een beetje als thuis komen.

De titel ‘Gebroken Zandloper’ en de betekenis daarvan worden pas laat in het verhaal duidelijk.
De personages zijn goed uitgewerkt en de auteur heeft een prettige schrijfstijl waardoor het verhaal soepel leest.

“Ik kijk in de ogen van het jonge kamermeisje, als ik in het bad wakker word.
‘Goedemorgen, mevrouw Starr’, zegt ze. Ze zegt dat het bijna vier uur 
‘s nachts is. Ze is door Lucio gevraagd om voor mij te zorgen en af en toe het bad warm te blijven maken, zodat ik ontspannen kan slapen zonder af te koelen. Ze heeft meer dan vijf uur op het krukje naast me gezeten. Ik kijk naar de bedden. De gordijnen er omheen zijn nu dicht, maar ik zie hoe ze gedrieën in één bed liggen. Naakt, maar ze hebben niet gevreeën. Ik probeer te voelen of ik opgewonden ben. Totaal niet. Hoe kan ik dit dan zien?”

Gebroken Zandloper is een verhaal waarin je vanaf het eerste moment gevangen zit. De erotiek is op zich niet overweldigend en alles blijft binnen de lijntjes, maar het had een beetje minder aanwezig mogen zijn. Op die manier zou de spanning van de zoektocht groter geweest kunnen zijn.
Deze spirituele zoektocht van Juliette (Julia) is een boek wat je pas neerlegt wanneer je het helemaal uitgelezen hebt.


De auteur:

Joseph Roelands is een beginnend auteur, wonend op Texel, die feelgood romans schrijft, welke het best te omschrijven zijn als erotisch geladen, spirituele avonturen. Zijn debuut ('Gebroken Zandloper') is net  uitgekomen, en een vervolg hierop zit al in de pen.

Gebroken Zandloper koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens:

Titel: Gebroken Zandloper
Auteur: Joseph Roelands
Genre: roman, erotische fictie
Uitgave: Paperback, 359 pagina’s
Uitgever: MijnBestseller.nl, juni 2021
ISBN: 9789403626802
NUR: 455 Erotiek
Met dank aan MijnBestseller.nl en de auteur voor het toezenden van een recensie-exemplaar
(bron info: MijnBestseller)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.