zondag 1 november 2015

Gelezen: 'Fatale fout' van Sophie Hannah




Fatale fout
Weet je zeker dat je de hele waarheid wilt weten?

Waar gaat het verhaal over?

De controversiële columnist Damon Blundy is vermoord en Nicki Clements wordt opgepakt voor verhoor. Nicki kan geen antwoord geven op de vragen die haar gesteld worden. Ze heeft geen idee waarom het mes op een dusdanige manier gebruikt is dat er geen bloed vergoten is. Ze weet niet wat de cryptische boodschap betekent die op de muur bij het slachtoffer is achtergelaten. En ze kan niet verklaren waarom ze zo dicht bij de plaats delict was.
In elk geval niet zonder daarmee een geheim prijs te geven dat haar leven kan verwoesten. Want hoewel Nicki niet de moordenaar is, is ze verre van onschuldig...

Wat vond ik van dit boek?

Dit boek heeft het uiterste van me gevraagd wat betreft geduld. Ik lees graag en ik lees veel en dit is pas het tweede boek dat ik van deze auteur las of misschien ben ik gewoon een ongeduldig type, maar het heeft nu wel heel lang geduurd eer ik in het verhaal zat.
Toen ik eenmaal gewend was aan de leugenaars en personages die de zaak probeerden te verzieken voor de anderen, kon ik lekker doorlezen.

Vooral de hoofdpersoon Nicki heeft een enorm indruk bij me achtergelaten; hoe bestaat het dat iemand op deze manier kan functioneren? De andere personages zijn duidelijk beschreven, zelfs al voor dat er echt spanning in het verhaal zat en dan tóch wist de auteur me op een manier te verrassen die ik niet voor mogelijk hebt gehouden.

'Eerst is zijn gezicht als een verzameling puzzelstukjes die verkeerd in elkaar gelegd zijn; flitsen bekendheid die bij elkaar net geen herkenbaar beeld vormen. Dan maken mijn hersenen snelheid, en ineens begrijp ik het. Ik weet wie deze man is. Ik weet waar hij toe in staat is.
Pijn. Een onbeschrijfelijke marteling.
Ik weet dat ik veiliger zou zijn als hij iemand anders was, wie dan ook…
Hij komt op me af met de tape in zijn hand.
Ik doe mijn mond open om te schreeuwen.'

Een waarschuwing voor het gebruik van internet om contact te maken met personen zit verweven in dit verhaal. Je weet niet écht met wie je te maken hebt in chatrooms enzovoort.
Een psychologische thriller met een verrassend plot.

Over de auteur:

Sophie Hannah schrijft veelgeprezen psychologische thrillers, die in meer dan 24 landen worden uitgegeven en zonder uitzondering juichende recensies krijgen. Haar eerste literaire thriller, Kleine meid, werd zeer positief ontvangen. Met Gevarenzone toont ze ons een intrigerend portret van kwaad dicht bij huis, en vestigde ze haar reputatie als een van de beste hedendaagse thrillerschrijvers. Daarna verschenen Moederziel, De andere helft leeft, De lege kamer en Verborgen gebreken, Brandschoon en in 2014 Ondraaglijk en Een duister koor. Ze woont met haar man en twee kinderen in West Yorkshire.

© Mark Mather

Ik las van deze auteur: De Monogram Moorden.

Koop dit boek via uw lokale boekhandel of via:
bol.com
Bruna.nl
Ako.nl
ECI.nl

Boekgegevens:
Titel: Fatale fout
Auteur: Sophie Hannah
Genre: literaire thriller
Uitgave: paperback, 432 pagina's
Uitgever: Uitgeverij De Fontein, september 2015

ISBN: 978 90 26137 16 7
ISBN: 978 90 26137 17 4 (e-book)
Oorspronkelijke titel: The Telling Error
Vertaling: Anna Livestro

Met dank aan Uitgeverij De Fontein voor het recensie-exemplaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.