zaterdag 30 december 2017

Ik las: 'Het spel is uit', geschreven door Mariska Noordeloos



Het spel is uit

Boekgegevens
Titel: Het spel is uit
Auteur: Mariska Noordeloos
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 234 pagina's
Uitgever: Pumbo, januari 2017
ISBN: 978 94 63450 28 7

Zoals op de achterflap:
Ellis en Monique zijn twee hartsvriendinnen die toe zijn aan een heerlijke vakantie vol luieren en rust. Na een nare en zeer verdrietige periode van Ellis gaat de zon eindelijk weer schijnen in het heerlijke Egypte, waar ze een oude vriendin tegen komen. Maar alles wat er gebeurd, is de rust die Ellis zo verdiend haar niet gegund......

Mijn mening:
In Het spel is uit lees je over Ellis waarvoor het leven na een veelbelovende start met Alec helaas niet over rozen gaat. Ze heeft mede na het overlijden van haar kind behoefte aan ontspanning en gaat met Monique, haar hartsvriendin op vakantie naar Egypte. Maar ook daar weet het ongeluk haar te vinden.
Door de auteur wordt in Het spel is uit de spanning goed opgebouwd en de personages worden uiteindelijk duidelijk beschreven. Het is een goed verhaal geworden.

Omdat het ondanks het feit dat de auteur van dit boek dyslectisch is en toch dit boek ongeredigeerd op de markt wilde brengen terwijl ze wist dat het een groot risico was, groeide mijn respect voor Mariska Noordeloos nog meer. Ze heeft door het schrijven van dit boek haar emoties een plek kunnen geven en bovendien is het is een soort van afrekening geworden met alle kwaadsprekerij en vernietigende uitspraken die in het verleden over haar gespuid werden. Last van dyslexie hebben is niet hetzelfde als dom zijn, dat blijkt zeker uit dit boek.

Naar mijn mening heeft deze auteur voor een volgende verhaal baat bij iemand die haar verhaal kan redigeren. Het verhalend vermogen van de auteur staat buiten kijf en ik ben zeker benieuwd naar een nieuw verhaal van haar hand.

De auteur: 

Mariska Vertelman-Noordeloos (geboren 30 juni 1970) heeft dit boek geschreven om haar verhaal te vertellen. Het boek is niet geredigeerd.
Mede omdat ze dyslectica is (ze lijdt aan woordblindheid) was haar moed om te beslissen het boek uit te geven een heel grote stap. Ze is nu benieuwd wat lezers van haar verhaal vinden. Dat is voor haar op dit moment het allerbelangrijkste.

Het spel is uit koopt u bij:

1 opmerking:

  1. Net even gegoogeld wie de auteur was. Bijzonder moedig om dit te doen. Heb net 15 blz. Gelezen en was klaar met de wijze waarop werd beschreven in welke gemoedstoestand de hoofdpersonen zich bevonden. Te plat en direct. Nu denk ik misschien toch doorlezen. Even laten bezinken?

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.