zondag 31 december 2017

Ik las: 'Binnentijd', geschreven door Wouter Rikmans

Gedichten

Binnentijd

Boekgegevens
Titel: Binnentijd
Auteur: Wouter Rikmans
Genre: poëzie
Uitgave: paperback, 60 pagina's
Uitgever: Aldus Boek Compagnie, oktober 2017
ISBN: 978 94 92819 00 0
NUR: 306
Vertaling voorwoord De Heilige Dans door Martijntje Goudsmit – Tekst & Filosofie

Over deze bundel en mijn mening:
In het voorwoord lees je over de ontmoeting tussen Udallak Gupta en Wouter Rikmans, over Wouter en het tot stand komen van deze bundel.
Dit mag je zeker niet missen!

De titel ‘Binnentijd’ is goed gekozen; tijdens het lezen beleef je de tijd en de gelezen woorden met je innerlijke zelf, je binnenste. Er is geen andere manier om deze gedichten te lezen. Dat kan alleen door je gevoelens te laten versmelten om de woorden tot je te laten komen. Je moet op dat moment de kleur kunnen ruiken of de geur kunnen voelen zoals ook de auteur in dat gedicht deed. Als je daartoe in staat bent, en je emoties kunt laten vieren zul je het optimale genot kunnen beleven uit deze bundel.

Deze bundel heeft de tijd nodig om gelezen te worden; ik deed er bewust meer dan een week over. Op deze manier kon ik elk gedicht met een frisse blik lezen en de zo nu en dan verzonnen woorden een plaats geven door naar mijn gevoel en intuïtie te luisteren. Alles draait om de gevoelens, de flexibiliteit van deze gevoelens en de beleving daarvan door de lezer.

Vaak was een gedicht zo helder en duidelijk als maar zijn kan, maar een andere keer moest ik mijzelf meer ‘binnentijd’ gunnen en me die ook daadwerkelijk geven, heb ik ervaren. 

Ik heb deze bundel graag gelezen en lees er graag zo nu en dan weer een gedicht uit.

De auteur:
(foto: Twitter)

Op zijn vijfde begreep Wouter dat de wereld waarin hij werd grootgebracht een illusie was. Geboren in de zogeheten ‘jetset’ uit ’t Gooi, groeide hij op tussen uitgevers en kunstenaars en zakenmensen, Mad Men.
Al op jonge leeftijd plunderde hij de boekenkast. Vanaf zijn vijftiende scheef hij om te overleven, om zichzelf te vinden en vervolgens gaf hij bestaande woorden een nieuwe plek in de wereld. Wouter zocht en vond zichzelf in vele banen en reistochten, van journalist en uitgever tot tuinman, van Ibiza tot India.
Sinds 2007 verbindt Wouter als consultant mensen met ideeën en geeft hij workshops Creatief Denken en Flow.
Kantelaar, dwarsdenker, traveling poet.

Binnentijd koopt u via uw lokale boekhandel of bij


Met dank aan Aldus Boek Compagnie voor het recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.