zaterdag 24 maart 2018

Ik las uit: 'Van geluk gesproken' - Rainbow Essential 44

Rainbow essentials 44
Gedichten uit Nederland en Vlaanderen over voorspoed en geluk


Van geluk gesproken


Boekgegevens:
Titel: Van geluk gesproken
Auteurs: Henk van Zuiden, Herman de Coninck e.a.
Genre: gedichtenbundel
Uitgave: paperback, 176 pagina’s
Uitgever: Uitgeverij Rainbow bv, 2007 
ISBN: 978 90 41740 46 5
NUR: 306

Er zijn vele soorten geluk. Klein geluk, groot geluk. 
Er is over gezongen ('Ik ben gelukkig zonder jou') maar vooral over gedicht. Dichters weten veel van voorspoed en geluk: van blij zijn iets over wat je welkom is tot buiten zinnen raken van grenzeloos geluk.

Soms is er zelfs een poëtisch recept te vinden voor geluk. In deze gelukkige bloemlezing een keur aan dichters, jong en oud, zeer verdrietig en intens blij.

Gedichten van onder andere Adriaan Morriën, Rogi Wieg, Ellen Warmond, Chris Willemsen, Arthur Lava, Herman de Coninck, Victor Vroomkoning, Toon Tellegen, Herman Gorter en Miriam Van hee.
Poëziekenner Henk van Zuiden stelde eerder de bundel Gedichten voor het hart samen. Hij is redacteur van de poëziereeks De windroos.

Prachtige gedichten die ontroeren, een glimlach op je gezicht toveren of je even na laten denken. Maar stuk voor stuk gaan ze over een vorm van voorspoed of geluk hebben. Deze bundel ligt bij mij thuis onder handbereik, voor de momenten dat ik me bewust ben van het geluk dat ik heb of de momenten waarop ik me gewoon even prettig wil voelen. 

Van geluk gesproken koopt u bij uw lokale boekhandel of bij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.