maandag 4 juli 2016

Wordt verwacht: 'Niet mijn familie', geschreven door Anja van Biene



Niet mijn  familie

Niet mijn familie is het openhartige relaas van een vrouw die als gevolg van een familietragedie worstelt met haar rol als echtgenote, moeder, dochter en zus. 
Het resulteert in een radicale keuze:
'Ik ben moeder zonder dochters, dochter zonder moeder.' Uit lijfsbehoud en uit morele overtuiging kiest ze met haar man voor de vlucht naar voren: op naar een ander land, een andere cultuur.
Om de riskante beklemming van zich af te kunnen schudden.

Op indringende wijze maakt Anja van Biene ons deelgenoot van dit weinig orthodoxe proces.
Soms beschouwend en met de nodige humor, dan weer overmand door emoties en diep geraakt door nieuwe indrukken. Maar op elke pagina wars van taboes en de lieve vrede. De breuk met familie en het uiteenspatten van haar gezin lopen als een rode draad door dit boek. Wie hoopt op een happy end, komt bedrogen uit. Anja's morele kompas sluit verzoening uit. De centrale vraagstelling is: verzoent zij zich met zichzelf? En leiden haar stappen tot aanvaarding, om zo de regie over haar leven weer in handen te krijgen?

Niet mijn familie is een aanrader voor hulpverleners. Omdat het dader- en slachtofferschap van binnenuit belicht en woorden geeft aan de vaak rauwe angst, hoop, schuld en boosheid. Daarnaast zullen lotgenoten er zeker herkenning in vinden en moet uit putten.

De auteur:

(foto: Facebook)
Anja van Biene (1964) woont en werkt in de Italiaanse regio Veneto. Ze schrijft zowel proza als poëzie. Niet mijn familie is haar autobiografische debuut.

Reserveren is al nu mogelijk bij  (Kindle-editie)

Boekgegevens:
Titel: Niet mijn familie
Auteur: Anja van Biene
Genre: non-fictie
Uitgave: paperback, 372 pagina's
Uitgever: J.A.B. van Biene (The Amsterdam Press, Cambridge UK) 
wordt verwacht 1 augustus 2016
ISBN: 978 09 95480 20 9 (paperback) Amazon
ISBN: 978 09 95480 21 6 (e-book) Amazon, Kobo en iBookstore
NUR: 320

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.