woensdag 18 april 2018

Vandaag in de brievenbus: 'De dag die nooit komt', de debuutroman van Oliver Reps



De dag die nooit komt

Boekgegevens
Titel: De dag die nooit komt
Auteur: Oliver Reps
Genre: roman, proza
Uitgave: paperback, 176 pagina’s
Uitgever: Uitgeverij De Harmonie, 14 april 2018
ISBN: 978 94 63360 38 8
NUR: 301

De dag die nooit komt is het relaas van de zeventienjarige filmfanaat Elias. In één lange slapeloze nacht overdenkt hij de gebeurtenissen die hem in de situatie hebben gebracht waarin hij zich nu bevindt. 
Hij vertelt over die zomer, nu zo’n driekwart jaar geleden. Over zijn vriendin Polly, die als een engel uit de lucht is komen vallen, over zijn zusje Evi. En over de demonen in z’n hoofd. 
Het is een verhaal waardoor je voortdurend op het verkeerde been wordt gezet, het verrast, ontroert, en het voert je mee tot aan het ontluisterende einde. Het begint zo:

‘De rode natuurlijk.’

‘Waarom de rode?’

‘Omdat het geen keuze is.’

‘Hoezo geen keuze? Je kan toch de blauwe kiezen?’

‘Da’s geen keuze. Geen echte.’

We keken naar The Matrix, de sciencefictionfilm met Keanu Reeves, het eerste deel, Polly en ik, op bed, met onze rug tegen kussens, tegen de muur, op mijn kamer, juli vorig jaar. Ze had de film nog nooit gezien en ik wel een keer of vier, vijf. 
(bron: De Harmonie)

De auteur:
(Foto ©Anne Reinke)

Oliver Reps is op zesjarige leeftijd vanuit Duitsland naar Nederland verhuisd. Hij woont met zijn gezin in Amsterdam en is mede-eigenaar van kinderboekwinkel Casperle. 
De dag die nooit komt is zijn debuut.


De dag die nooit komt koopt u bij uw lokale boekhandel of bij:


Met dank aan Uitgeverij De Harmonie voor het toezenden van een recensie-exemplaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.