zaterdag 14 mei 2016

Ontvangen en nog te lezen: 'Varen is mijn wereld' door 'De Maritieme Schrijvers'



Varen is mijn wereld

De zee. 
Wonderlijk, immens en mysterieus. Spiegelglad of woest, verontrustend en verraderlijk. Al eeuwenlang is de aantrekkingskracht van de zee op de mens reusachtig groot. De oneindige zee intrigeert en vandaar dat er voortdurend verhalen over het wel en wee van de mens op zee zijn geschreven. 
Varen is mijn wereld bevat 19 verhalen van de huidige generatie maritieme schrijvers. Alle geschreven vanuit verschillende invalshoeken en gedachten. Eén ding hebben de korte verhalen gemeen: de zee.


Verhalen van Cees de Baare, Graddy Boven, Peter Bouchier, Peter Fokkens, Nanda Huneman, Peter van Rooden, Ton van Schoonhoven, Aafke Steenhuis, Michiel van Straten, Antoon Vandamme, Ron de Vos, Anton Wegman, Jan Willemsen en Arne Zuidhoek. Deze schrijvers zijn verenigd zijn in de groep ‘Maritieme Schrijvers', die elementen als zee, zeeschuimers, schepen en reizen in hun teksten gebruiken.
Kijk op de website van Maritieme Schrijvers  en proef het zout.

Koop dit boek via uw lokale boekhandel of via:

Boekgegevens:
Titel: Varen is mijn wereld
Auteurs: De Maritieme Schrijvers
Genre: verhalenbundel, maritiem
Uitgave: paperback, 216 pagina's
Uitgever: Uitgeverij De Alk B.V., 
ISBN: 978 90 59611 72 6

4 opmerkingen:

  1. De titel trok me meteen. Dat schippersbloed blijft gewoonweg in je zitten als je als kind bent opgegroeid in de schipperswereld, ook al vaar je al jaren niet meer mee. Het lijkt me een leuk en interessant boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als mede schrijver van deze bundel kan ik gerust zeggen dat het een leuke samenwerking is geweest met de andere 11 schrijvers. Ik kon voor het uitkomen ook de andere verhalen niet maar heb met plezier alle verhalen gelezen. Als je zoutwater in je bloed heb is het echt genieten!! En ik sta al te popelen om aan de volgende bundel mee te mogen werken!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.