zaterdag 14 mei 2016

Wordt verwacht: 'IJs', een misdaadroman geschreven door Koen D'haene



IJs

Sarah heeft het niet makkelijk om Mats te volgen naar de berghut op de flank van de Dent Blanche. Hij kijkt niet naar haar om en houdt een stevig tempo aan. Maar ze houdt vol. Boven wachten een schitterende zonsondergang en een romantische nacht in een verlaten berghut. 
Tot ze de deur van de zeshoekige hut openen. 

Die zomer wordt het leven van twee dolverliefde mensen helemaal overhoopgegooid. Achttien jaar later worden ze opnieuw geconfronteerd met wat er toen gebeurde. Ze moeten terug naar de Dent Blanche. 

"Hij is niets veranderd. Alleen draagt hij nu een bril. En is hij vijftien jaar ouder geworden. 
'Hallo,' zegt hij. 'Je herkent me toch, hè.' 
Ik zeg niets. Ik deins achteruit, voel mijn hart tekeergaan. Ik kan niets zeggen nu. Voor de tweede keer vandaag sta ik met mijn mond vol tanden. Maar dit is anders. 
Ik vind geen woorden. Ik open de deur, laat hem binnenkomen en ga hem zwijgend voor tot in de keuken." 

De auteur:
(foto: LetterRijn)
Koen D’haene werd op 14 februari 1964 geboren in Wevelgem, een gemeente in West-Vlaanderen, dicht bij de Franse grens.
Als kind was hij een veellezer. 
Hij las alle deeltjes uit de Pietje Puk-reeks en avontuurlijke verhalen van de Rode Ridder en Arendsoog. Het eerste boek dat hem echt bij de keel greep, was ‘Oosterschelde Windkracht 10’ van Jan Terlouw. Tijdens zijn middelbare schooltijd verslond hij alle boeken van onder meer Jan Terlouw, Anke de Vries en Thea Beckman.
Elke zomer trok hij met zijn familie naar de Zwitserse Alpen en hij schreef met de hand een reisgids en een verzamelboekje over de Alpenflora.
Koen werd leraar Nederlands en stond enkele jaren voor de klas. Later behaalde hij het diploma bibliotheekwetenschappen en werd hij stafmedewerker in de bibliotheek van Wevelgem. Daarnaast is hij docent aan de bibliotheekopleiding in Brugge.
Hij schreef eerder zes jeugdromans, o.m. Gek van een eiland (2010) en De oversteek (2014). IJs is zijn eerste spannende roman voor volwassenen.
Hij woont met zijn vrouw Elsy op 500 meter van de bieb, in een oud burgershuis waar vroeger vlasverkopers woonden. Koen heeft twee volwassen zonen, Dieuwert en Sjoerd.
Lees meer over deze auteur op de website van LetterRijn.

Reserveer dit boek bij uw lokale boekhandel of via:

Boekgegevens:
Titel: IJs
Auteur: Koen D'haene
Genre: misdaadroman
Uitgave: hardcover
Uitgever: Uitgeverij LetterRijn, wordt verwacht 3 juni 2016
ISBN: 978 94 91875 26 7
ISBN: 978 94 91875 27 4 (e-book)

2 opmerkingen:

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.