woensdag 4 maart 2015

Ik las: 'Schaduw van de tijd' van Jen Minkman - Soms is het leven nog niet echt voorbij

Schaduw van de tijd
Soms is het leven nog niet echt voorbij

Hannah is helemaal klaar voor een heerlijk rustige zomer na haar eerste werkjaar op een middelbare school. Samen met haar broer Ben gaat ze naar het vakantiehuisje van hun moeder in Arizona. Daar loopt ze Josh, de oude jeugdvriend van Ben, na jaren weer tegen het lijf. De kleine jongen uit het Navajo-reservaat is plotseling niet zo klein meer, en Hannah voelt meer voor de volwassen Josh dan alleen maar vriendschap.

Maar al snel is het gedaan met de rust. Nacht na nacht wordt Hannah geplaagd door vreemde nachtmerries over het verleden van de Navajo’s en griezelige schimmen die haar achtervolgen. De schaduwen komen steeds dichterbij… en waarom komt Josh ook steeds in haar dromen voor?

Ik las het papieren boek en dit is mijn leeservaring;

Een mooie cover waar ik graag naar keek als ik het boek weer oppakte, nadat ik even gestopt was met lezen.
Op het voorblad staat boven de titel: spirituele liefdesroman. 'Wat moet ik mezelf daarbij voorstellen' vroeg ik me af.
Na het lezen vind ik dat deze omschrijving niet genoeg zegt over deze roman.
Daar zul je het denk ik mee eens zijn nadat je Schaduw van de tijd zelf gelezen hebt.

Uit het hele verhaal blijkt dat de auteur veel researchwerk verricht heeft om dit boek te kunnen schrijven. Het is bijzonder gedetailleerde informatie over de Navajo-cultuur en de taal die ik tegenkwam in dit mooie verhaal. Dat geeft voor mij als lezer aan dat de auteur serieus te werk is gegaan bij het schrijven van dit verhaal.

Een verhaal dat Young Adults graag zullen lezen maar zeker ook door oudere lezers gewaardeerd wordt, omdat behalve de liefde tussen de jongere personages ook een stuk geschiedenis aan de orde komt en een inkijk in de paranormale wereld.
Een origineel verhaal, dat mag gezegd worden. Helaas komt het wat langzaam op gang, maar dat wordt wel goed gemaakt door een goede beschrijving van de personages, waardoor het lijkt alsof je ze werkelijk kent.

Het is een onderhoudend verhaal mede door de spannende, spirituele en paranormale gebeurtenissen waardoor je in een heel andere wereld terecht komt, zonder dat het ongeloofwaardig wordt. Je blijft maar verder lezen en wilt niets missen. Na een paar hoofdstukken lijkt het alsof de schrijfstijl van de auteur veranderd is. Het leest daarna een stuk vlotter.

Het boek eindigt heel mooi, precies zoals je wilt dat een roman eindigt.

Ik waardeer dit boek met 3,5/5 sterren

Koop dit boek via je lokale boekhandel of via
Bol.com


Over de auteur:



Jen Minkman (1978) werd geboren in Alphen aan den Rijn, en verhuisde op 19-jarige leeftijd naar Den Haag voor haar studie aan de Haagse Hogeschool. Na een uitwisseling, stage en masterstudie in Salzburg, Brussel en Cambridge kwam ze terug naar Den Haag en werd lerares Engels op een middelbare school in Voorburg. In haar vrije tijd speelt ze piano, gitaar en viool. Ze leest het liefst honderd boeken per jaar, en bij voorkeur schrijft ze er ook een paar!

Kijk ook even op haar website.

Bibliografie
Back to school – Ellessy relax + (2012)
Schaduw van de tijd – Ellessy (2013)

Meer gegevens:

Auteur: Jen Minkman 
Genre: liefdesroman 
Uitgave: paperback, 436 pagina's 
Uitgever: Uitgeverij Ellessy, oktober 2013 
ISBN: 978 90 86602 42 1   
Ook als Ebook verkrijgbaar 
Sinds juli 2014 ook als Grote Letter-uitgave verkrijgbaar

Dit boek doet mee voor: Ik lees Nederlands 18/75
In totaal dit jaar al 28 recensies geplaatst op dit blog

2 opmerkingen:

  1. Of het een geschikt boek voor mij is weet ik niet. Heb de titel genoteerd en als ik in de boekwinkel ben ga ik het bekijken, de flaptekst en eerste pagina lezen. Daarna weet ik meestal wel of ik iets wil lezen of niet....Mooie recensie, Mieke :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.