zaterdag 21 maart 2015

Ik las: 'Verloren Woud' van Sandra Berg - Een mysterieuze en (ont)spannende liefdesroman



Verloren woud

Waar gaat het verhaal over?

Als Maja's leven in een nachtmerrie verandert, vlucht ze naar de plek waar ze als kind gelukkig was: het woud met zijn moeras.
Op het moment dat ze haar laatste fatale stap wil zetten, wordt haar aandacht getrokken door een opflakkerend licht, dat haar uiteindelijk naar de intrigerende Dante leidt.
Dankzij hem maakt ze kennis met een wereld, waarvan ze het bestaan niet vermoedde.
Maar haar liefde voor Dante stelt haar uiteindelijk ook voor een moeilijke keuze: Haar eigen leven of dat van hem?

Ik las het papieren boek en dit is mijn leeservaring:
Een prachtige cover die een mysterieuze vrouw laat zien aan de rand van een water in een bos.

Binnenin een quote van Margaret Mead (lees op Wiki meer over haar)
Never believe that a few caring people can't change the world.
For, indeed, that's all who ever have.
Wanneer je het boek gelezen hebt, zul je zien hoe toepasselijk dit hier is.

Dit is een boek voor de lange winteravonden en zeker voor jou geschikt als je van fantasy houdt.
Mooi om te leren wat trollen zijn en waarvoor de boonwezens staan. Het wordt helemaal vertaald naar de wereld waarin we leven.
Sandra Berg heeft een vlotte schrijfstijl, waardoor je in een mum van tijd een aantal uren verder bent. Het verhaal gaat niet alleen maar over mooie dingen. Hier en daar voel je de spanning en soms zelfs de angst die Maja ervaart. Ze weet soms niet meer wat echt is en wat niet. Dat is een ontdekkingstocht die ze moet maken.

Je proeft de liefde voor de natuur van het hoge noorden van de auteur terwijl je leest en je bent je er nog meer van bewust hoe weinig stukjes echte natuur nog op aarde zijn en dat we die zeker moeten beschermen. Iemand moet het doen!

Ik heb het boek graag gelezen en waardeer met het 3,5/5 sterren.

Koop het boek via uw lokale boekhandel of via
Bol.com

Over de auteur:
Sandra Berg werd op 15 oktober 1960 geboren in Roermond als Alexandra van Bergen.
Ze heeft al heel wat prachtige titels op haar naam staan. Sandra woont in Zweden en dat land gebruikt ze graag als decor voor haar eigentijdse romantische familieromans, spannende thrillers en heerlijke liefdesromans, die razend populair zijn bij vrouwen van alle leeftijden.
Sandra werd eerder genomineerd voor de Gouden Strop.
In de bibliotheken behoort ze al jaren tot de uitleentoppers.

De auteur over zichzelf:
In 1960 werd ik als plattelandsmeisje in de stad geboren. Het was bitter dat mijn vader al op jonge leeftijd bij een auto-ongeluk om het leven kwam en mijn moeder alleen achter bleef met drie kinderen; mijn zus, mijn broer en ik. Ik was toen nog net geen zeven jaar en herinneringen van voor die tijd heb ik niet. Alsof die door die gebeurtenis volkomen zijn uitgewist.
Lees hier verder op haar website.

Boekgegevens:
Auteur: Sandra Berg
Genre: roman, fantasie
Uitgave: paperback, 258 blz.
Uitgever: Uitgeverij Cupido, april 2014
ISBN: 978 94 62041 08 0

Ook als E-book verkrijgbaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.