vrijdag 21 februari 2014

'Houvast' van Linda Jansma



Auteur: Linda Jansma
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 350 pagina's
Uitgever: De Crime Compagnie 2012
ISBN10 9461091001
ISBN13 9789461091000
Ook als e-book verkrijgbaar.

Over de auteur:
Linda Jansma (19 oktober 1967) is een Nederlandse schrijfster van thrillers.
Zij groeide op in Amsterdam en verhuisde op haar dertiende naar Almere. In 2009 veroverde ze een vijfde plaats bij de schrijfwedstrijd Beste Manuscript, waarna het niet lang duurde voordat ze in 2010 met haar eerste thriller Caleidoscoop debuteerde bij uitgeverij De Crime Compagnie (voorheen Verbum Crime). Met dit boek won ze een jaar later de Schaduwprijs, de prijs voor het beste Nederlandstalige spannende debuut.
In februari 2012 verscheen haar tweede thriller Tweestrijd, gevolgd door Houvast in oktober van hetzelfde jaar.
In 2012 werd ook Verrassing gepubliceerd, een bundel met 12 korte spannende verhalen met ook een verhaal van Linda Jansma.
Behalve auteur is Linda Jansma ook tekstschrijfster.

Van de achterflap:
Nadat haar man Thijs negen maanden eerder is omgekomen bij een auto-ongeluk, heeft dierenarts Anouk van Merwede haar leven met dochter Amy weer op de rit. Maar dan wordt Aart Buringa, een goede vriend van Thijs vermoord en verdwijnt haar broer spoorloos. Als Anouk een verband probeert te leggen tussen deze twee gebeurtenissen ontdekt ze dat Thijs een groot geheim met zich mee het graf in heeft genomen.

Wat ik er van vond:
Dit boek lag al een tijdje klaar om door mij gelezen te worden. Dit is het eerste boek wat ik van Linda Jansma gelezen heb. Ik ben blij dat ik het gistermiddag opgepakt heb. Vanmiddag had ik het uitgelezen. Vanaf de eerste pagina werd ik meegenomen in een spannend verhaal. De verhaallijnen zijn, elk voor zich, enorm spannend om te volgen. Op het eind vloeit alles mooi samen !
Je vraagt je steeds af wat er zal gaan gebeuren.
Het is alsof je naar een film kijkt terwijl je aan het lezen bent.
Ik heb nog niet eerder een boek gelezen dat zo heerlijk spannend was !
Geen enkel hoofdstuk is minder spannend en het is ook heel geloofwaardig geschreven.
Ook de wizzkids waren geloofwaardig, thuis heb ik er ook zo een !!
Ik ga zeker haar andere boeken lezen. Ik ben heel benieuwd naar Schuilplaats !!

Ik waardeer dit boek met 5/5 sterren.
18 juli 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.