zondag 23 februari 2014

'Stille zonde' van Karin Slaughter

Auteur: Karin Slaughter
Genre: literaire thriller
Uitgave: paperback
Uitgever: De Bezige Bij 2013
ISBN: 978 90 234 7979 6


Karin Slaughter (1970) groeide op in een kleine stad in Georgia en woont tegenwoordig in Atlanta, U.S.A. Ze is de auteur van o.a. Nachtschade, Zoenoffer, Een stille koude huivering, Trouweloos , Triptiek, Onaantastbaar en Versplinterd. Haar geweldige thrillers worden in meer dan drieëntwintig landen vertaald en scoren wereldwijd hoog op de bestsellerlijsten. In Nederland zijn van haar ijzingwekkende thrillers al ruim drie miljoen exemplaren verkocht.

Op de achterflap:
Will Trent wordt voor een speciale opdracht ingezet als undercover agent. Maar zijn onderzoek naar een drugsdealer loopt niet als gepland en hij komt er helemaal alleen voor te staan. Vechtend tegen zijn eigen demonen kan hij niet terugvallen op de steun van Sara Linton, de vrouw van wie hij houdt, maar wie hij niet durft te vertellen dat hij zijn leven op het spel zet.

Sara wordt opgeroepen wanneer een politieagent ernstig gewond is geraakt: het is haar stiefzoon Jared, die in zijn eigen huis is neergeschoten. Sara houdt Lena, Jareds vrouw, hiervoor verantwoordelijk: Lena trekt al een leven lang problemen naar zich toe. Zonder het te weten raakt Sara betrokken bij dezelfde zaak als Will. Het duurt niet lang tot het gevaar hen aan alle kanten omringt .

Mijn mening:

Eerder had ik 'Onaantastbaar' gelezen van deze auteur en mijn verwachtingen waren daarom hoog gespannen. Omdat Karin Slaughter haar personages als mensen van vlees en bloed neerzet, leest ook dit boek weer heel soepel.
Je komt oude bekenden tegen in het boek, maar mocht je voordien geen boeken van haar gelezen hebben is het geen enkel probleem om van dit boek te kunnen genieten.
Het verhaal is goed te volgen, ook zonder verdere uitleg van de personages.
In dit boek vond ik de rol van Sara Linton opvallen. Het deed me denken aan iemand die steeds meer verbitterd raakt. Op het eind worden een heleboel vragen beantwoord.

In de eerste hoofdstukken van dit boek gebeurt al meer dan in het hele boek van sommige andere auteurs !
Spannend en gruwelijk, menselijk en onmenselijk, geweldig en prachtig.
Karin Slaughter wordt niet voor niets vaak 'Koningin van de suspence genoemd ..
Ik kijk uit naar een volgend boek van deze auteur !


Mijn waardering voor dit boek: 5/5 sterren.

22 juni 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.