zaterdag 22 februari 2014

'Sluipweg' van Ingrid Oonincx

Auteur: Ingrid Oonincx
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 256 pagina's
Uitgever: The House of Books, oktober 2013
ISBN13: 978 90 44336 89 4
Ook als Ebook verkrijgbaar
Over de auteur:

Ingrid Oonincx is schrijver, communicatieadviseur bij een hogeschool, moeder en hardloper.
In 2009 stuurde ze 'Nickname' in voor een schrijfwedstrijd die ze op overtuigende wijze won. 'Nickname'werd tevens genomineerd voor de Schaduwprijs voor het beste Nederlandstalige thrillerdebuut 2011 en de Crimezone Award voor de beste Nederlandstalige thriller in 2010. In oktober 2011 verscheen haar tweede boek 'Botsing', een psychologische thriller. 'Botsing' werd zeer goed ontvangen door pers en lezers.
Ingrid is geboren in grensdorp Baarle-Nassau en woont met beeldend kunstenaar Anton Watzeels en hun twee zoontjes in Tilburg. Ze studeerde Journalistiek. Naast het schrijven houdt ze van hardlopen, boeken, kranten, films, wijn, zoethoutthee, pure chocolade, de stad, maar ook van de ongerepte natuur.
Haar website: http://www.ingridoonincx.nl
Vanaf de start volg ik 'Glam City', geschreven door Ingrid en gebaseerd op een idee van haar en van Pieter Bon, directeur van Fontys Academy for Creative Industries. Je kunt het feuilleton volgen viahttp://www.fontysaci.nl/over_de_academy/glam-city
Eind oktober is de volgende aflevering gepland.

Samenvatting:

Van de achterflap:
'Gwen deelt een vreselijk geheim met haar jeugdvrienden Marcel en Patrick. Een reeks angstaanjagende gebeurtenissen doet haar beseffen dat ze nooit een normaal leven op kan bouwen als ze niet haar fouten uit het verleden onder ogen ziet. Langzaam maar zeker ontworstelt Gwen zich aan het schuldgevoel dat haar al zo lang in zijn greep houdt. Tijdens een weekend in de Ardennen komt het tot een ijzingwekkende confrontatie en moet Gwen vechten voor haar leven.'

Het is een verhaal dat gaat over wraak, schuld en boete doen. Over het verleden, dat je niet zomaar uit kunt wissen.


Wat ik er van vond:

Een heerlijke thriller ! Ik heb dit boek heel graag gelezen voor de Crimezone Leesclub (www.crimezone.nl). Het boek heb ik ontvangen uit handen van Ingrid Oonincx na de boekpresentatie van 'Sluipweg' bij het Thrillerfestival in Zoetermeer op 27 oktober.


Ik wilde zo spoedig mogelijk beginnen met lezen omdat ik zo benieuwd was naar het boek.
Twee dagen later had ik het boek uit! Het leest heerlijk soepel.
De auteur gebruikt geen overbodige woorden, maar in de woorden die ze gebruikt voel je de intensiteit !

Vanaf het begin zul je in het verhaal getrokken worden. Dit verhaal laat je niet meer los.
Het verhaal start in 1984, waar nog alles koek en ei lijkt, maar waar je toch al de spanning voelt die niet meer weg gaat tijdens het lezen. Het verhaal eindigt in 2005 waar je een oude bekende tegenkomt die je niet meer verwacht had.
Een mooie plot !


Herken je hier en daar een personage uit je eigen verleden? Ik wel …

Ik waardeer dit boek met 4/5 sterren.



30 oktober 2013

2 opmerkingen:

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.