vrijdag 21 februari 2014

'Thriller' door Suzanne Hazenberg

Auteur: Suzanne Hazenberg
Genre: literaire thriller
Uitgave: paperback 256 pagina's
Uitgever: Anthos 2013
ISBN10 9041422811
ISBN13 978 9041422811

Over de auteur Suzanne Hazenberg:
Suzanne Hazenberg werd op 5 april 1964 in Amsterdam geboren. Na het gymnasium aan het Ir Lely Lyceum in Amsterdam studeerde zij Frans en Toegepaste Taalwetenschap aan de Vrije Universiteit. Vervolgens promoveerde zij in 1994 met het onderzoek ‘Een keur van woorden. De wenselijke en feitelijke receptieve woordenschat van anderstalige studenten.’Met het schrijven van dit proefschrift ontdekte zij haar talent voor en plezier in schrijven. Ze ging aan de slag bij Doctor Proctor Scripts, wat enkele jaren later werd overgenomen door Endemol, en ging daar in 1996 aan de slag als dialoogschrijver voor ‘Goudkust’.
In 1997 kwam haar roman 
De vrouw van Emile uit bij De Bezige Bij.Van 1997 tot 2005 werkte ze als dialoogschrijver en storyliner voor ‘Onderweg naar Morgen’ en van 2005 tot heden schrijft ze – nog steeds met veel plezier – dialogen en doet ze eindredactie voor ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’.
In september 2010 verscheen de humoristische thriller 
Obstructie bij uitgeverij Anthos, in april 2012 verscheen de thriller Eet bij dezelfde uitgever.
Suzanne woont samen met haar man en kinderen in de buurt van Amsterdam.

Samenvatting:
Hoe ver ga jij om je gezin te beschermen?
Ymke heeft een goed huwelijk, vier kinderen in de puberleeftijd en een baan als dialoogschrijver voor een soapserie. Toch heeft ze nog een wens: een thriller schrijven. Het blijkt echter nog niet eenvoudig om een originele plot te bedenken waar ze echt tevreden over is.
Dan vindt Ymke thuis een tas met lugubere inhoud. Als vervolgens de vriendin van een van haar zonen spoorloos verdwijnt en later vermoord wordt teruggevonden vlak bij hun huis, kan ze er niet omheen, een van haar gezinsleden is de dader. Haar eigen leven verandert in een thriller.

Wat ik er van vond:
Na een wat moeizame start, (wat ligt aan het feit dat ik niets met soapseries heb) werd ik blij verrast ! De gebruikte karakters zijn geloofwaardig en heel overtuigend neergezet door de auteur.
Naarmate het verhaal vorderde werd ik in een stroomversnelling meegenomen in het verhaal.
Hier gebeuren dingen waar je niet aan wilt denken. Zeker niet als het je gezin betreft !
Ik kon heb boek moeilijk wegleggen en ging steeds vlotter doorlezen. Het is een thriller, helemaal anders dan andere thrillers, die ik tot dusver gelezen heb.
Het gebruik van een auteur en haar familieleden, als hoofdpersonen in dit boek, is ontzettend goed gekozen en zorgt er voor dat de lezer meer betrokken raakt in het verhaal.
Ik waardeer dit boek met 4/5 sterren.
14 juli 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.