woensdag 19 februari 2014

S.E.C.R.E.T. door L. Marie Adeline ****





S.E.C.R.E.T. door L. Marie Adeline ****





















































Auteur : L. Marie Adeline

Uitgave: paperback
Orlando Uitgevers, 22 mei 2013
ISBN 978 90 229 6027 1


Op de cover staat: 'Geen oordelen. Geen grenzen. Geen schaamte.'
Dat hielp niet écht om me voor te bereiden op de inhoud van het boek, het kon allerlei
dingen betekenen en maakte me wel benieuwd naar het verhaal.
S.E.C.R.E.T. leest heel vlot, als een avonturenroman met erotische passages, die heel
mooi en subtiel geschreven zijn, naar mijn mening.
Het verhaal is op een positieve en toegankelijke manier geschreven.
Cassie Robichaud werkt als serveerster in Café Rose in New Orleans, het zwoele zuiden
van de V.S. Ze is een nog jonge vrouw, inmiddels weduwe, die alleen maar werkt maar
verder niets beleeft. Haar leven is saai tot en met, maar daar heeft ze zelf nog niet zo in
de gaten.
Ze vindt in het café een soort van dagboekje, waar ze stiekem in leest en dat haar laat inzien
dat sommige mensen wél een écht leven hebben. Door dit boekje komt ze in contact met personen die er voor willen zorgen dat, als Cassie het goed vindt, ook háár leven de moeite waard wordt.
Elk hoofdstuk heb ik met plezier gelezen, steeds weer benieuwd naar de fantasieën die
aan bod zouden komen en hoe deze vertaald zouden worden naar de realiteit.
Door het geheime genootschap, waar Cassie mee te maken krijgt, is ze uiteindelijk in staat om zichzelf te leren kennen en daardoor als vrouw te groeien tot een vrouw die blij kan zijn met zichzelf.
Ik begon aan dit boek en las het heel vlot door, mede omdat het boek in hoofdstukken
verdeeld is, maar alle hoofdstukken tezamen de reis van Cassie bespreken naar de nieuwe
Cassie Robichaud.
Er zou zo maar een vervolg op geschreven kunnen worden..
Ik waardeer dit boek met 4/5 sterren.

2 opmerkingen:

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.