zondag 23 februari 2014

'Moordvrienden' door Natasza Tardio

Auteur: Natasza Tardio
Genre: Young adult roman
Uitgave: paperback, 224 pagina's
Uitgever: Moon Uitgevers
ISBN13: 978 90 49925 369


Over de auteur:

Natasza Tardio (1969) heeft een enorme drive voor schrijven, literatuur en journalistiek.
Ze heeft een mooie website: 
www.nataszatardio.nl waar je meer over haar en haar werk
kunt lezen.
Facebook: https://www.facebook.com/natasza.tardio
Twitter: @Tasz
Moordvrienden is haar eerste young adult-roman.

Samenvatting:

De vijftienjarige Finn Kimmel schiet een leraar en drie leerlingen op zijn
school dood en pleegt daarna zelfmoord. Zijn beste vriend, Milo Bauers,
is erbij, maar het lijkt erop dat hij er niets mee te maken heeft. Toch wordt
hij opgepakt en meegenomen naar het politiebureau. Langzaam maar zeker
komen er steeds meer gruwelijke feiten aan het licht. Heeft Finn ook iets te
maken met een eerder gepleegde moord op een kleuter? En hoe kan het dat
een normale jongen als Milo bevriend raakte met Finn? Lukt het de politie
om alle feiten boven tafel te krijgen of wordt er iets verzwegen?


Mijn mening:

'Dit is geen boek dat zich opzij laat leggen' zegt Judith Visser op de cover van het boek.

Ze had gelijk. Dit boek had ik in een paar dagen uitgelezen.
Het is een enorm spannende psychologische thriller (roman) die zeker actueel is na schietpartijen die hebben plaatsgevonden op scholen en tijdens een jeugdkamp, nog niet zo lang geleden.
Een verhaal met in eerste instantie twee jongens in de hoofdrol, waarvan je leest dat één ervan, Finn niet helemaal alledaags reageert in het leven. Zijn vriend Milo, een beetje een stille jongen, wordt blijkbaar meegetrokken door hem.
Ieder hoofdstuk is helemaal aan een van de hoofdpersonen gewijd. Zijn of haar belevenis op dat moment in het verhaal. Heel goed geschreven !
Naarmate je verder leest, schieten woorden door je hoofd, zoals: enorm spannend, schokkend, sinister en op een gegeven moment zelfs horror.
Een onverwachte wending in het verhaal deed me tijdens het lezen mijn hand voor mijn mond slaan. Geschrokken !
Een enorm knap geschreven verhaal, dat zo maar zou kunnen gebeuren, helaas.
Ik kende het werk van Natasza Tardio voorheen niet, maar ik ga zeker meer van haar lezen.
Petje af voor deze auteur !

Ik waardeer dit boek met 4/5 sterren.

13 maart 2013





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.