vrijdag 21 februari 2014

'Sterrenmoord' van Govert Derix *****

Sterrenmoord
Auteur: Govert Derix
Genre: literaire thriller, fantasy
Uitgave: paperback 320 pagina's
Uitgever: Uitgeverij TIC (Text & Image Communicatie) 2013
ISBN 978 94 91561 08 5
Ook als e-book verkrijgbaar.

Samenvatting:
De sterrenhemel: opeens is hij verdwenen.
Onder leiding van de Engelse koninklijk astronoom Emperor start een zoektocht. Intussen vindt een reeks gruwelijke moorden plaats op diverse bekende personen en staat de mensheid aan de rand van een mysterieuze afgrond. Een SOS-signaal van de Zuidpool, een zelfmoord, een aanslag.


Wat ik er van vond:
Ik ben er ondersteboven van. Stel je eens voor …
Ik ben gaan lezen in dit boek en kwam eerst een aantal bevindingen tegen van personen die het boek al gelezen hadden. Dat vond ik jammer, zoiets kan beter op de achterflap, maar daar stond het ook al vol.
Dat heeft meer met de uitgever te maken, vermoed ik, dan met de schrijver.
Voorin staat : 'Sluit je ogen, zie je licht of donker? Het antwoord bepaalt je lot.' Het verhaal speelt zich af in Groot-Brittannië. Het verhaal boeide me snel en ik kon het moeilijk wegleggen. Het boek is onderverdeeld in hoofdstukken met de namen van de honderd helderste hemelobjecten, in volgorde van toenemende helderheid. Van 99 naar 0. Kleine hoofdstukken, lekker om te lezen !
Je wilt weten wat er gebeurt, het kan helemaal niet (hoop ik), maar het gebeurt wel, dat is naar mijn mening wat de spanning in het verhaal veroorzaakt.
Na Dan Brown en andere auteurs zijn we wel wat gewend, maar hier komen een heleboel bovennatuurlijke dingen aan bod, het is onvoorstelbaar ! Religie, begin en einde van de wereld zoals wij die kennen, geheime genootschappen. Je legt dat boek écht niet weg !

Daarom waardeer ik dit boek met 4,5/5 sterren, afgerond 5 sterren.

Over de auteur:Govert Derix: Schrijver, filosoof, adviseur, tekstschrijver, spreker, dagvoorzitter, columnist, docent.
Voor en achter de schermen betrokken bij vele ambitieuze projecten voor overheden, instellingen en bedrijfsleven.
Publiceerde meer dan twintig boeken over nieuwe manieren van werken, architectuur, gebiedsontwikkeling, zorg, cultuurfilosofie en andere onderwerpen.
De wereldomwandelaar, zijn eerste roman, is een nieuwe Jules Verne genoemd.
Columnist Dagblad de Limburger en Limburgs Dagblad.
Huisfilosoof en essayist van het opinieblad Zuid.
Nominatie Socrates Wisselbeker voor Ayahuasca.
Schreef samen met gouverneur Léon Frissen Eurosofie en In den beginne - over de toekomst van beschaving.
Oprichter en lange tijd directeur van communicatiebureau Derix*Hamerslag.
Lid van de Verein Beethoven-Haus in Bonn.
Thuis in Nederland, Brussel en Brazilië.
Zijn website: www.govertderix.com


3 augustus 2013

2 opmerkingen:

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.