zondag 23 februari 2014

'Zeemansbruid' van Judith Visser

Auteur: Judith Visser
Genre: literaire thriller
Uitgave: paperback, 269 pagina's
Uitgever: Xander Uitgevers B.V. oktober 2012
ISBN10 9401600031
ISBN13 978 9401600033

Over de auteur:
Judith Visser (1978 in Roterdam) debuteerde met Tegengif enTinseltown. Haar derde boek Stukstond op de shortlist van de Gouden Strop. Daarna schreef zij de alom lovend ontvangen thrillers Overstekenen Trip. Met haar thriller Time out, die verscheen in september 2011, keert ze terug naar het hoofdpersonage Kim uit Tegengifen Tinseltown. Hierna schreef
ze 
Zeemansbruid, deze verscheen in 2012 en in 2013 volgde de Young-Adult thriller Hasta la Vista !2013: Minithrillers van Judith verschijnen in Crimezone magazine, de bundel Verleidingen op Radio Rijnmond.
Judith woont in Rockanje waar ze werkt aan een nieuwe thriller.

Website:www.judithvisser.nl
Twitter:@missjuuddyy
Facebook: www.facebook.com/judith-visser.nl
'Oversteken' ontving de award ‘Beste Vrouwenthriller van 2009′ (zie mijn recensie van deze thriller op deze website)

Samenvatting:

Ursula Klein is leuk, blond en single. Iedere ochtend jogt ze met haar broer over de Erasmusbrug om daarna als rechercheur bij de Rotterdamse politie aan het werk te gaan. Maar wie is de maniakale tegenspeler van Ursula die levenloze en naakte lichamen van afgedankte vrouwen in de Rotterdamse straten achterlaat? Vanaf het moment dat ook haar broer ongewild betrokken raakt bij deze zaak is Ursula niet meer te stuiten en is ze gedwongen haar eigen grenzen steeds opnieuw te verleggen.
Kan ze nog iemand vertrouwen?
Mijn mening:

Bovenstaande kon me niet voorbereiden op de choquerende voorvallen die in dit boek beschreven worden.
Ursula Klein is steeds bezig zichzelf te bewijzen binnen haar werkkring. Ze wordt geconfronteerd met een aantal verschrikkelijke en onverklaarbare misdaden, die ze mede door haar inzet, opgelost wil zien.
Ook uit een hoek waar ze het helemaal niet uit verwacht raakt ze persoonlijk betrokken via haar familie en zijzelf ondervindt van heel dichtbij wat het betekent om slachtoffer te zijn.
Ursula wordt geconfronteerd met het hele 'slechte iets' wat in een mens kan zitten.
Een bloedstollend verhaald over prachtige liefde vol vertrouwen, soms gewelddadige liefde en het vertrouwen in de mens dat beschaamd kan worden.
Het eind van het verhaal heeft me enorm verrast. Dit had ik zeker niet verwacht!
Als thrillerliefhebber laat je dit boek niet liggen.

Ik waardeer dit boek met 5/5 sterren.

22 juli 2103


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.