zondag 23 februari 2014

'Oversteken' van Judith Visser

Oversteken
Auteur: Judith Visser
Genre: literaire thriller
Uitgave: paperback 298 pagina's
Uitgever: De Boekerij sept. 2009
ISBN13 978 9022552247

Over de auteur:

Judith Visser (1978 in Roterdam) debuteerde metTegengif en Tinseltown. Haar derde boek Stukstond op de shortlist van de Gouden Strop. Daarna schreef zij de alom lovend ontvangen thrillersOverstekenen Trip. Met haar thriller Time out, die verscheen in september 2011, keert ze terug naar het hoofdpersonage Kim uit Tegengifen Tinseltown. Hierna schreef
ze 
Zeemansbruid, deze verscheen in 2012 (zie ook mijn recensie van deze thriller) en in 2013 volgde de Young-Adult thriller Hasta la Vista !2013: Minithrillers van Judith verschijnen in Crimezone magazine, de bundelVerleidingen op Radio Rijnmond.
Judith woont in Rockanje waar ze werkt aan een nieuwe thriller.

Website:www.judithvisser.nl
Twitter:@missjuuddyy
Facebook: www.facebook.com/judith-visser.nl
Oversteken ontving de award‘Beste Vrouwenthriller van 2009′.
Samenvatting:

Stel je voor: je wordt wakker naast je geliefde, je draait je naar hem toe – en hij is dood. Dit overkomt Tender, de hoofdpersoon van Oversteken. Van het ene op het andere moment is haar verloofde verdwenen uit haar leven. Alleen in haar dromen kan Tender nog contact met hem maken, hem zien en horen. Daardoor vervreemdt ze van de werkelijkheid, en haar leven verandert radicaal en onomkeerbaar.

Mijn mening:

Na het lezen van dit stukje had ik een bepaald beeld voor ogen. Vanaf de eerste bladzijden had ik een krop in mijn keel, van medelijden of meevoelen. Ik kan dit gevoel niet goed beschrijven, maar het trok me helemaal in het verhaal. Het was bijna onvoorstelbaar wat er gebeurde met Tender. Arme meid, maar toch zo dapper ook!
Wanneer je denkt dat je weet hoe het verder zal gaan (je geniet steeds meer tijdens het lezen) verandert de richting van het verhaal. Het gaat niet zoals je verwacht had. Dat is op dat moment verwarrend, maar al lezende weer heel mooi, ondanks alles. Het einde is iets wat me compleet verrast heeft. Deze wending had ik helemaal niet verwacht !
Tijdens het lezen zit je in een rollercoaster door je gevoelswereld. Een geweldig boek van begin tot de laatste bladzijde.

Ik ga zeker meer van haar lezen !

Dit boek waarder ik daarom met 4/5 sterren.



22 juli 2013

2 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens. Vond het een vrij zweverig verhaal, maar de ontknoping was geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een reactie achter. Dat waardeer ik. Ik zal zo snel mogelijk op de vraag of opmerking reageren. Bij voorbaat mijn dank.