vrijdag 11 april 2025

Ik las en was onder de indruk van 'Aan haar lippen' geschreven door Vonne van der Meer. Lees hier mijn recensie van deze bundeling kortverhalen

 Deze prachtige bundel viert 40 jaar schrijverschap


Aan haar lippen

Een ode aan de kracht van het verhaal en veertig jaar literair vakmanschap

Met de bundel 'Aan haar lippen' viert Vonne van der Meer veertig jaar schrijverschap, en wat een prachtige viering is het. Deze collectie van nieuwe en eerder ongepubliceerde verhalen is een overtuigend bewijs van Van der Meers meesterschap in het korte proza. Zoals NRC al treffend opmerkte, is zij een verhalenschrijfster pur sang, en deze bundel onderstreept dat eens te meer.

'Aan haar lippen' toont een breed scala aan menselijke ervaringen en eigenaardigheden. Van een thuiszorgmedewerker die troost vindt in vrouwenkleding tot een weduwe die op een riskante confrontatie uit is, en een Jezus-vertolker die door de ijdelheid wordt ingehaald: de personages in deze bundel zijn stuk voor stuk memorabel en intrigerend. Wat hen bindt, is een zekere mate van verzet tegen de alledaagse werkelijkheid, een hang naar fantasie als een uitweg of een manier om grip te krijgen op het leven.

Van der Meer weet met haar kenmerkende bondige stijl en scherpe observaties in korte bestekken complexe emoties en situaties neer te zetten. Ze schetst haar personages met enkele rake zinnen, waardoor ze direct voor de lezer tot leven komen. De spanning die ze weet op te bouwen, zit vaak in de subtiele psychologische dynamiek tussen de personages, in de onuitgesproken verlangens en de verborgen motieven. 

De bundel opent met een autobiografisch getinte schets waarin Van der Meer terugblikt op haar vroege kennismaking met de betoverende kracht van verhalen. Dit vormt een mooie context voor de rest van de bundel en benadrukt de centrale rol die het vertellen van verhalen in haar leven en werk inneemt. Het is duidelijk dat Van der Meer een diep respect en liefde voor het genre heeft, een trouw die door de jaren heen alleen maar sterker is geworden.

Het is interessant om te zien hoe Van der Meer, naast haar succesvolle romans, altijd is blijven terugkeren naar de kortere vorm. Zelfs in haar romans, zoals de geliefde Eilandgasten-trilogie, 'De vrouw met de sleutel' en 'Vindeling', is de structuur vaak episodisch en verhalend. 'Aan haar lippen' voelt dan ook als een logische en welkome aanvulling op haar oeuvre.

De bundeling van nieuw werk met niet eerder in boekvorm verschenen ouder werk geeft een mooi overzicht van Van der Meers ontwikkeling als schrijver, al is de consistente kwaliteit en haar herkenbare stem door de jaren heen onmiskenbaar gebleven. Het herinnert de lezer eraan dat haar debuut, 'Het limonadegevoel en andere verhalen' uit 1985, destijds niet voor niets werd bekroond.

'Aan haar lippen' is een bundel die de lezer uitdaagt, ontroert en aan het denken zet. De negen verhalen zijn als kleine vensters op diverse levens, elk met hun eigen complexiteit en schoonheid. Vonne van der Meer bewijst met deze bundel opnieuw haar uitzonderlijke talent als verhalenschrijfster en haar vermogen om met weinig woorden een diepe indruk achter te laten. Deze bundel is een must-read voor liefhebbers van het korte verhaal en is een prachtige ode aan veertig jaar literair vakmanschap.

De auteur

Vonne van der Meer (Eindhoven, 1952) bouwde veertig jaar aan een imposant oeuvre dat bestaat uit romans, novellen, verhalen, beschouwingen en toneel.
Met haar scherpe observaties van menselijke gevoelens en gedragingen is ze onverwisselbare stem in de Nederlandse literatuur, die te vergelijken is met die van Elizabeth Strout.

Lees meer over Vonne van der Meer en haar werk op haar auteurspagina bij uitgeverij Atlas Contact.

Aan haar lippen koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij

Boekgegevens

Titel: Aan haar lippen
Auteur: Vonne van der Meer
Genre: kortverhalen, bundel
Uitgave: gebonden met stofomslag, 164 pagina's
Uitgever: uitgeverij Atlas Contact, februari 2025
ISBN: 9789025476892
ISBN: 9789025476908 (eBook)
NUR: 303


Met dank aan uitgeverij Atlas Contact voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: uitgeverij Atlas Contact)

woensdag 9 april 2025

Ik las 'Mantel van schaamte' geschreven door Rosemarijn Milo. Lees hier mijn recensie (inclusief inkijkexemplaar)

 


Mantel van schaamte

Familiegeheimen, culturele verschillen, de zoektocht naar identiteit 
en de kracht van liefde

Rosemarijn Milo schetst in haar roman 'Mantel van schaamte' een gevoelig en boeiend verhaal over de liefde tussen twee mensen met totaal verschillende achtergronden. De ontluikende romance tussen de Nederlandse Jochem en de Franse Anouk in het bruisende Amsterdam lijkt aanvankelijk moeiteloos, waarbij culturele verschillen charmant en overkomelijk zijn. Echter, Milo weet op subtiele wijze de diepere kloven bloot te leggen die geworteld zijn in hun jeugd en familiegeschiedenis. 

De kracht van het boek schuilt in de scherpe contrasten die Milo schetst. Jochems open en accepterende opvoeding binnen een homoseksueel gezin in Amsterdam staat in schril contrast met Anouks conservatief katholieke milieu in een statige villa in Metz. Deze tegenstellingen beperken zich niet tot oppervlakkige gewoontes, maar raken aan fundamentele waarden, overtuigingen en de manier waarop met emoties en familiebanden wordt omgegaan.

Vooral Anouks innerlijke strijd is indringend beschreven. Haar onbegrip over de gespannen sfeer binnen haar familie, de onuitgesproken drama's en de mysterieuze schaamte van haar moeder vormen de kern van haar persoonlijke zoektocht. Milo weet de complexiteit van familierelaties en de impact van onverwerkt verleden op een overtuigende manier neer te zetten. De lezer voelt Anouks frustratie en haar verlangen naar openheid en begrip.

Jochem, met zijn meer open blik op het leven, fungeert als een katalysator voor Anouks ontdekkingsreis. Zijn achtergrond heeft hem geleerd om anders naar familie en identiteit te kijken, wat hem tot een steunpilaar maar tegelijkertijd ook tot een spiegel maakt voor Anouk. De vraag of hun liefde sterk genoeg is om de diepgewortelde verschillen en de pijnlijke confrontaties met hun verleden te overbruggen, houdt de lezer geboeid tot het einde.

Milo's schrijfstijl is toegankelijk en empathisch. Ze weet de emoties van haar personages op een subtiele manier over te brengen, zonder in melodrama te vervallen. De beschrijvingen van zowel het moderne Amsterdam als de meer traditionele sfeer in Metz zijn sfeervol en dragen bij aan de beleving van het verhaal.

'Mantel van schaamte' is een soort vervolg op ‘Voordat alles beter werd’ en is meer dan een liefdesverhaal. Het is een roman die op indringende wijze thema's als familiegeheimen, culturele verschillen, de zoektocht naar identiteit en de kracht van liefde onderzoekt. Het laat zien hoe iemands achtergrond onuitwisbaar verbonden is met wie je bent, en hoe moeilijk het kan zijn om de 'mantel van schaamte' die door generaties heen is doorgegeven, af te werpen.

Rosemarijn Milo heeft een knap verhaal geschreven dat zowel aangrijpend als relevant is.



De auteur

Rosemarijn Milo (Amsterdam, 1945) dacht aanvankelijk dat zij celliste zou worden maar ging na haar conservatoriumopleiding rechten studeren. Zij werd advocaat en rechter. Tegen het einde van haar juridische loopbaan is ze definitief in Frankrijk gaan wonen waar ze nog een aantal jaren heeft gewerkt als juridisch vertaalster om als schrijfster te eindigen.
Zij publiceerde eerder ‘Brieven uit La Dominance’ (2012), ‘Een vervlogen droom’ (2019), ‘Het hoge woord’ (2020), ‘Eén jaar uit het leven van P.M.C.J.S.’ (2021), ‘Hopeloos verliefd op Frankrijk!’ (2022), ‘Voordat alles beter werd’ en 'Rollenspel' (2023). 

Eerder las ik van deze auteur:

Mantel van schaamte koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens

Titel: Mantel van schaamte
Auteur: Rosemarijn Milo
Genre: roman
Uitgave: paperback met flappen, 262 pagina's
Uitgever: U2pi BV, januari 2025
ISBN: 9789493364905
NUR: 300


Met dank aan de auteur voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: U2pi BV)

dinsdag 8 april 2025

Vandaag in de schijnwerpers 'Liefde langs de lijn' geschreven door Krista van der Hulst. Lees hier meer (inclusief inkijkexemplaar)

 


Liefde langs de lijn


Jessica (33) is vastbesloten haar leven een nieuwe wending te geven. Na jaren op financiële afdelingen te hebben gewerkt, begint ze aan een opleiding tot interieurarchitect, aangemoedigd door haar zus Suzan en vriendin Reeva. Terwijl ze haar creatieve kant ontdekt, worstelt ze met haar liefdesleven. Wanneer ze Remco, de voetbaltrainer van haar neefje ontmoet, lijkt ze eindelijk iemand te hebben gevonden waarvan haar hart sneller gaat kloppen, maar als er geheimen aan het licht komen twijfelt ze aan alles. Ze blijft zoeken naar haar weg in de liefde en haar carrière. Zal Jessica vechten voor haar gevoelens voor Remco, of laat ze de kans op een echte verbinding voorbijgaan?


De auteur

Krista van der Hulst (1981) groeide op in Obdam en woont nu met haar vriend en twee kinderen in Zeist. Ze studeerde Bouwkunde en Sociale Wetenschappen en volgde naast haar werk een opleiding Interieurontwerp. Momenteel werkt ze als Projectmanager Vastgoed bij een Universiteit. 
Liefde langs de lijn is haar vijfde boek, na Het derde wiel en Gevaarlijke date haar derde spannende feelgood. 

Eerder las ik van Krista:

Liefde langs de lijn koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens

Titel: Liefde langs de lijn
Auteur: Krista van der Hulst
Genre: roman, spannende feelgoed
Uitgave: paperback, 228 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Ellessy, maart 2025
ISBN: 9789464937121
ISBN: 9789464937138 (eBook)
Van dit boek verschijnt tevens een luisterboek


Met dank aan Uitgeverij Ellessy voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Uitgeverij Ellessy)

maandag 7 april 2025

Ik las 'De kunst is een gulzig monster'. Brieven 2018 - 2020 van Anselmus Poneli & Perry Pierik. Lees hier mijn recensie

 Brieven 2018 - 2020
Anselmus Poneli & Perry Pierik 


De kunst is een gulzig monster

De waarde van een oprechte briefwisseling tussen vrienden in een tijdperk 
van digitale communicatie

De briefwisseling tussen architect/schilder/schrijver Huub Segeren (onder het pseudoniem Anselmus Poneli) en uitgever/historicus/schrijver Perry Pierik, gebundeld in 'De kunst is een gulzig monster - Brieven 2018-2020', biedt een intiem en boeiend inkijkje in de gedachtewereld van twee bevlogen geesten. De titel, met zijn suggestie van de alles verterende aard van kunst, vormt een treffende kapstok voor de diverse thema's die in de brieven aan bod komen. 

Wat direct opvalt is de vanzelfsprekende chemie en intellectuele sparring tussen Poneli en Pierik. De brieven getuigen van een diepe vriendschap, waarin openhartigheid en wederzijds respect de boventoon voeren. De correspondentie voelt aan als een ongedwongen gesprek aan een virtuele koffietafel, waar ideeën over kunst, cultuur, literatuur en het leven zelf vrijelijk worden uitgewisseld. De lezer wordt als het ware stilletjes getuige van deze intieme dialoog tussen twee gelijkgestemde zielen.

De kracht van het boek schuilt in de diversiteit van de besproken onderwerpen. Van concrete plannen en projecten tot filosofische reflecties over de rol van kunst in de maatschappij, de brieven bestrijken een breed spectrum aan interesses. Poneli, met zijn achtergrond in verschillende artistieke disciplines, brengt een rijkdom aan perspectieven in, terwijl Pierik als uitgever en historicus een scherp analytisch vermogen toevoegt. Deze dynamiek maakt de correspondentie levendig en prikkelend.

De schrijfstijl van beide heren is helder en toegankelijk, zonder daarbij aan diepgang in te boeten. De lezer voelt de passie voor de besproken onderwerpen in elke zin doorklinken. Soms zijn de observaties scherp en kritisch, dan weer mijmerend en reflectief. Het is deze afwisseling die de brieven boeiend houdt en de lezer uitnodigt tot nadenken.

De wetenschap dat deze levendige correspondentie abrupt tot stilstand kwam toen het noodlot in coronatijd toesloeg door deze ziekte, en het daaropvolgende overlijden van Poneli in 2020, geeft het boek een extra dimensie van melancholie en vergankelijkheid. De titel krijgt hierdoor een wrange bijsmaak; het gulzige monster van de kunst werd overschaduwd door het onverbiddelijke monster van de ziekte. De brieven worden zo niet alleen een getuigenis van een vriendschap en gedeelde passies, maar ook een ontroerend eerbetoon aan de nagedachtenis van Anselmus Poneli.

'De kunst is een gulzig monster' is meer dan alleen een verzameling brieven. Het is een document dat de kracht van vriendschap, de schoonheid van intellectuele uitwisseling en de vluchtigheid van het leven op indringende wijze toont. 
Het is een aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in kunst, cultuur en de menselijke conditie, en die de waarde van een oprechte briefwisseling kan waarderen in een tijdperk van snelle digitale communicatie. De herinnering leeft voort in deze waardevolle correspondentie.

Ik heb deze bundeling brieven van twee bevlogen mannen die vrienden werden graag gelezen.


De auteur

Dr. Perry Pierik is uitgever en historicus. In 1994 richtte hij uitgeverij Aspekt op en sindsdien is hij samen met zijn vaste team de drijvende kracht achter het snel uitbouwde fonds van de uitgeverij. Pierik is historicus van huis uit en promoveerde op Karl Haushofer en de geopolitiek. Hij heeft een veertigtal veelal historische boeken op zijn naam staan. 
Zijn bekendste werk, Van Leningrad tot Berlijn, werd als bron gebruikt voor kaartconstructie in de historische Bosatlas. Voor zijn oeuvre verkreeg hij de Civismundi-prijs.
 
Tot zijn bekendste werken horen Van Leningrad tot Berlijn, Hongarije 1944-45 de vergeten tragedie, De geopolitiek van het Derde Rijk, Keizer Wilhelm II de verlaten monarch, Erich Ludendorff, biografie, 
De Poolse oorlog en Wapenbroeders over de Duits-Roemeense alliantie.

Eerder las ik van Perry Pierik:

Onderstaande las ik op Wikisage.org over Anselmus Poneli.

Anselmus Poneli is een pseudoniem voor Huub Segeren, auteur, architect en beeldend kunstenaar. Geboren te Breda was zijn eerste boek Het Toekomst Manifest (2012). Hierin bekritiseert hij de vrije wereld omdat deze zich zonder enig plan in een onbepaalde richting ontwikkelt. De rest van de wereld volgt omdat deze geen keus heeft. Poneli onderscheidt een aantal tendensen die, als ze onbelemmerd doorgang vinden, waarschijnlijk tot een minder sociale en onzekere toekomst leiden. Hij zoekt daarom in zijn manifest naar een nieuwe rode draad, niet als antwoord, maar als onderwerp van discussie. Tevens formuleert hij zijn zogenaamde theorie van leven = gelijk. Deze theorie zou staan voor de ultieme rechtvaardigheid van het bestaan omdat volgens deze theorie, alle levende wezens, in principe, een even grote kans op geluk hebben.

Lees ook ‘Voorafgaand aan de brieven – Denkend aan Poneli’ door Perry Pierik over Huub Segeren, vanaf pagina 75 in Bühne 19.

De kunst is een gulzig monster koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens

Titel: De kunst is een gulzig monster
Auteur(s): Anselmus Poneli & Perry Pierik
Genre: briefwisselingen, memorie
Uitgave: paperback met illustraties, 123 pagina's
Uitgever: Uitgeverij Aspekt, november 2024
ISBN: 9789464872521
NUR: 322


Met dank aan Uitgeverij Aspekt voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Uitgeverij Aspekt)

zondag 6 april 2025

Ik las 'De laatste zeven' geschreven door Annerieke de Vries en was onder de indruk. Lees hier mijn recensie van deze thriller (inclusief inkijkexemplaar)

De klok tikt… Lukt het Maud de moordenaar op tijd te stoppen?


De laatste zeven 

Een nagelbijtend spannend mysterie met een eigenzinnige hoofdrolspeelster

Na de succesvolle voorgaande delen 'Sluipwesp' en 'Een duistere plek' keert Annerieke de Vries terug met 'De laatste zeven', opnieuw met de intrigerende mortuariummedewerkster Maud in de hoofdrol. En deze derde thriller in de reeks stelt zeker niet teleur. Vanaf de eerste pagina word je als lezer meegezogen in een geheimzinnig en steeds spannender wordend verhaal, waarin Maud ongewild verstrikt raakt in een complex moordonderzoek. ‘De laatste zeven’ kan zonder meer als standalone gelezen worden. 

De plot is direct pakkend: de normaal zo georganiseerde routine in het mortuarium wordt bruut verstoord wanneer Mauds baas haar onverwacht een week vrijaf geeft en haar verbiedt het mortuarium te betreden. Deze ongebruikelijke gang van zaken wekt uiteraard Mauds nieuwsgierigheid, en wanneer ze toch poolshoogte gaat nemen, stuit ze niet alleen op de aantrekkelijke rechercheur Pieter, maar ook op de onheilspellende sporen van een seriemoordenaar. Vanaf dat moment is er geen ontsnappen meer aan; Maud wordt onverbiddelijk de jacht op de moordenaar ingezogen, waarbij de slachtofferaantallen angstwekkend snel oplopen en de tijd genadeloos begint te dringen.

Wat 'De laatste zeven' van andere thrillers onderscheidt, is het personage van Maud. Ze is een heerlijk eigenzinnige en gelaagde vrouw met een verleden vol tegenslagen. Haar respectvolle omgang met de overledenen (inclusief het geven van liefkozende vogelnamen aan deze overledenen) en haar persoonlijke strijd om haar zoontje Mees terug te krijgen, maken haar tot een personage dat je als lezer direct in je hart sluit. Haar nieuwsgierigheid en vasthoudendheid, gecombineerd met haar kwetsbaarheid, zorgen voor een boeiende dynamiek in het verhaal. 

Met het glas in mijn hand blijf ik stokstijf staan. Welke vent? Is er vanochtend iemand langs gekomen, dan? Mijn hele lijf trilt. Het is heftig wat ik allemaal hoorde. Vier dode vrouwen. En als de gek het getal zeven als basis gebruikt voor zijn zieke geest, volgen er nog drie.
Zeven. Het getal beneemt me de adem. Het getal dat zo bijzonder voor mij is, wordt in het gesprek aan de andere kant van de deur besmeurd met drek.

De schrijfstijl van Annerieke de Vries is vlot en meeslepend. De auteur weet de spanning constant op te bouwen en de lezer geboeid te houden met onverwachte wendingen en een goed doordachte plot. De verschillende invalshoeken en de gedetailleerde beschrijvingen van zowel de omgeving als de emoties van de personages zorgen ervoor dat het verhaal als een film voor je ogen afspeelt. Ook de subtiele toevoegingen, zoals de chemie tussen Maud en de rechercheur en de bijzondere rol van vogels, zoals het goudhaantje en de wespendief, verrijken de leeservaring. 
De schok is groot, als haar dood gewaande echtgenoot Derek, nog in leven blijkt te zijn. 

De persoonlijke problemen van Maud, zoals haar strijd met jeugdzorg en haar pogingen om haar leven na de scheiding weer op de rails te krijgen, geven het verhaal een extra dimensie en maken haar menselijker en herkenbaarder. Haar bezoeken aan datingsites zijn een belangrijk onderdeel in dit verhaal. Niet alles is zoals het lijkt. 

In tegenstelling tot de vermoorde vrouwen weet ik precies waar deze psychopaat toe in staat is. Ik heb bovendien voordeel van de praktische informatie die ik van de rechercheurs heb gekregen. Om deze situatie aan te kunnen moet ik alles wat er gebeurt buiten mezelf plaatsen. Als ik de situatie op mezelf betrek gaat het niet goed. Het lastigste is dat ik mijn emoties moet uitschakelen.

De zoektocht naar de moordenaar is heel slim uitgewerkt en houdt je tot het einde in spanning. De Vries weet de lezer op verschillende sporen te zetten, waardoor de ontknoping verrassend en bevredigend aanvoelt. Dit benadrukt nogmaals de kracht van de manier waarop De Vries de personages tot leven weet te wekken.

Mijn conclusie is dat 'De laatste zeven' een dijk van een psychologische thriller is die je van begin tot eind in zijn greep houdt. Met een boeiende hoofdpersoon, een meeslepend plot vol spanning en onverwachte wendingen, en een vlotte schrijfstijl is dit een absolute aanrader voor liefhebbers van het genre. 
Annerieke de Vries speelt het klaar om de lezer de spanning tot op het bot te laten voelen.

Het einde van ‘De laatste zeven’ laat je dan ook reikhalzend uitzien naar een volgend deel in deze serie rond de onvergetelijke Maud, omdat het personage voor je ogen tot leven is gekomen en ze gevoelsmatig heel dicht bij je heeft kunnen komen.




De auteur

Annerieke de Vries debuteerde in 2018 bij De Crime Compagnie met de originele thriller Sluipwesp, waarin mortuariummedewerkster Maud haar opwachting maakte. In 2023 volgde Een duistere plek
Met De laatste zeven verstevigt ze haar positie in thrillerland.
Annerieke woont in Frankrijk met haar grote liefde, Wilfred.

Lees meer over Annerieke op haar auteurspagina bij De Crime Compagnie.

De laatste zeven koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens

Titel: De laatste zeven
Auteur: Annarieke de Vries
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 245 pagina’s
Uitgeverij: De Crime Compagnie, april 2025 
ISBN: 9789465170039
ISBN: 9789465170046 (eBook)
ISBN: 9789465170183 (luisterboek)
NUR: 332


Met dank aan De Crime Compagnie voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: De Crime Compagnie)

zaterdag 5 april 2025

Vandaag in de schijnwerpers 'De Wedstrijd' geschreven door Koen D'haene. Lees hier meer over deze bijzondere jeugdroman (inclusief inkijkexemplaar)

 


De Wedstrijd

Robbie wil profvoetballer worden, zijn broer Juan kunstenaar. Beiden worstelen met het najagen van hun ambities en om vaders goedkeuring te krijgen. De spanning stijgt, zowel thuis als op het veld.

Robbie en Juan zijn broers, maar verschillen van elkaar als dag en nacht. Robbie leeft voor voetbal en droomt ervan om prof te worden. Juan is een stille kunstenaar in de dop, die werkt aan zijn eerste stripboek. Voor hun strenge vader is echter niets goed genoeg; bij elke training en elke wedstrijd geeft vader pittige kritiek, en tekenen vindt hij één grote tijdsverspilling. Het liefst had hij twee profvoetballers gehad. Dat zorgt voor de nodige spanning – thuis en op het veld. 

Wanneer Juan de unieke kans wordt geboden om een muurschildering te maken is hij dolblij. Natuurlijk zegt hij ‘ja’ – op voorwaarde dat hij in het geheim mag werken. Want het jeugdhuis, waar de muurschildering moet komen, is voor zowel hem als voor Robbie verboden terrein. 
Ondertussen probeert Robbie’s klasgenoot Luna hem ervan te overtuigen vaker naar het jeugdhuis te komen en haar gezelschap op te zoeken. 

Zullen de broers hun eigen dromen kunnen najagen én hun vader ervan overtuigen dat er meer in het leven is dan voetbal?


De auteur

Koen D’haene was als kind al gek van voetbal en werkte als jongere in een jeugdhuis. Uit zijn eigen jeugdherinneringen en nieuwe inzichten en ervaringen kwam de bijzondere jeugdroman ‘De Wedstrijd’ voort.

Lees meer over Koen op zijn auteurspagina bij Uitgeverij Neckar.

Eerder las ik van Koen D’haene de misdaadromans

De Wedstrijd koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens

Titel: De Wedstrijd
Auteur: Koen D’haene
Genre: Fictie 13-15 jaar
Uitgave: hardcover, 174 pagina’s
Uitgever: Uitgeverij Neckar, februari 2025
ISBN: 9789083520308
ISBN: 9789083520346 (eBook)
NUR: 284


Met dank aan de auteur voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Uitgeverij Neckar)

vrijdag 4 april 2025

Vandaag in de schijnwerpers 'Adem' geschreven door Luc Vos. Lees hier meer over deze nieuwe Anne Verelst-thriller (inclusief inkijkexemplaar)

 Een Anne Verelst-thriller (4)


Adem

Anne Verelst en haar team proberen een mysterieuze, dodelijke dreiging te stoppen die Antwerpen in paniek brengt, terwijl zowel hun professionele als persoonlijke leven onder druk staat.

Een man stikt, zonder aanwijsbare reden. Zijn dood is gruwelijk en weinig tijd verstrijkt tussen de eerste symptomen en zijn einde. Hetzelfde gebeurt met een volgend slachtoffer op de luchthaven, snel nadien in een school. Is een nieuw virus geland in Antwerpen of dwaalt een andere onzichtbare moordenaar door de stad? Beide mogelijkheden houden Anne Verelst en haar team wakker. 
Als ook de politiek zich er mee gaat bemoeien, lopen de spanningen op. Wat het ook is, het snel stijgende dodental moet worden gestopt voor iedereen de controle verliest en het land in paniek geraakt. Ook Annes privéleven wordt op de proef gesteld, wat een nieuwe uitdaging betekent voor haar veerkracht. Blijft ze overeind om deze nieuwe bedreiging te stoppen?


De auteur

Luc Vos (Heultje-Westerlo, 1968) is al vele jaren in de ban van het schrijven. Korte en langere verhalen wisselen elkaar in hoog tempo af en vallen met regelmaat in de prijzen, zoals zijn succesvolle thriller Zeven, die in 2022 werd bekroond met de ThrillZone Award voor het beste Nederlandstalige thrillerdebuut. 
‘Adem’ is het nieuwste deel in een razend spannende reeks met Anne Verelst in de hoofdrol. 

Eerder verschenen in deze reeks ‘Zeven’,‘Paternoster’ en ‘Het woord’.

Eerder las ik van Luc Vos

Adem koopt u bij (de webwinkel van) uw lokale boekhandel of bij:

Boekgegevens

Titel: Adem
Serie: Anne Verelst (4)
Auteur: Luc Vos
Genre: thriller
Uitgave: paperback, 470 pagina’s
Uitgever: Uitgeverij Neckar, maart 2025
ISBN: 9789083520322
ISBN: 9789083520360 (eBook)
NUR: 330


Met dank aan Uitgeverij Neckar voor het toezenden van een recensie-exemplaar.
(bron info: Uitgeverij Neckar)